مركز تعميرات تخصصي سخت افزار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 10
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1344
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

چرا تصوير لپ تاپ روي ويدئو پروژكتور ظاهر نمي شود؟

يكي از كاربري‌هاي معمول انواع پروژكتور، استفاده از آنها در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي پژوهشي است. در اينگونه فضاهاي آموزشي، دانشجويان و پژوهشگران از پروژكتور استفاده مي‌كند تا نتيجه‌ي تمرينات و تحقيقات خود را با اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان به اشتراك بگذارند. اما اتفاقي كه گاه در اين ميان باعث ايجاد وقفه در ارائه اطلاعات و برگزاري جلسات مي‌گردد، عدم برقراري ارتباط ميان لپ تاپ و پروژكتور مورد استفاده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۶:۲۱ ] [ c-plus ]

تعمير فن پروژكتور

با وجود آنكه فن پروژكتور، تأثير بسزايي در افزايش عمر مفيد دستگاه و قطعات آن دارد، اما گردگيري و سرويس‌هاي دوره‌اي آن، غالباً از سوي كاربران پروژكتور ناديده گرفته مي‌شود. همين موضوع سبب مي‌گردد تا فن پروژكتور در طول زمان، به دليل انباشت گردوغبار دچار خرابي شده و از كار بيفتد. در چنين وضعيتي، دماي پروژكتور طي مدتي كوتاه، بالا رفته و پروژكتور پس از چند دقيقه خاموش مي شود. البته گاه خرابي پيش آمده در فن پروژكتور حاد بوده و با گردگيري و سرويس‌هاي اين‌چنيني برطرف نمي‌گردد.

در اين شرايط لازم است تا پس از بررسي دقيق دستگاه، اقدامات لازم جهت تعويض و تعميرات فن پروكتور آغاز گردد. نياز به تعمير فن پروژكتور و يا تعمير آن، صرفاً پس از بررسي دستگاه و طي مراحل عيب‌يابي مشخص مي‌گردد. توصيه مي‌شود در صورت آگاه شدن از خرابي فن پروژكتور، هر چه سريع‌تر جهت تعمير و بهسازي عملكرد پروژكتور سامسونگ اقدام شود. چرا كه بروز خرابي در فن پروژكتور، -در كوتاه مدت- افزايش دماي قطعات اين دستگاه و استهلاك آنها را -در دراز مدت- در پي خواهد داشت.


پيش از تعمير فن پروژكتور موارد زير را بررسي نماييد

كارشناسان تعمير فن پروژكتور توصيه مي‌كنند در صورت بروز خرابي در اين قطعه موارد زير بررسي و تست گردد:

  • به منظور كارايي هر چه بهتر فن پروژكتور توصيه مي‌شود از تميز بودن اين بخش از دستگاه و عدم وجود گرد و غبار در آن اطمينان حاصل كنيد.

 

  • توصيه ديگر كارشناسان در ارتباط با تعمير فن پروژكتور آن است كه فن پروژكتور را بررسي كنيد و از درست كار كردن آن مطمئن شويد.

 

  • از اين مسئله كه فن ويدئو پروژكتور به درستي كار مي كند و روشن مي گردد اطمينان حاصل كنيد.

 

  • تميزي فيلتر پروژكتور نقش بسزايي در درست كار كردن فن ويدئو پروژكتور دارد. بنابراين فيلتر را بررسي كرده و از تميز بودن آن مطمئن گرديد. در صورت نياز آن را تعويض نماييد.

 

  • فيلتر پروژكتور مي‌بايست تميز باشد سرويس‌هاي دوره‌اي آن جدي گرفته شود. بدين منظور توصيه مي‌شود فيلتر ويدئو پروژكتور هر سه ماه تميز و در صورت نياز تعويض گردد.

 

  • از بسته نبودن مسير جريان هوا براي پروژكتور مطمئن گرديد. سعي كنيد ويدئو پروژكتور را در هنگام استفاده در يك فضاي باز قرار دهيد تا از همه طرف جريان هوا دريافت نمايد.

 

  • اطمينان حاصل كنيد كه جريان هوا براي پروژكتور مسدود نشده است و بصورت مناسب خنك مي گردد.

تعويض فن پروژكتور

از آنجا كه گرماي توليد شده توسط قطعات پروژكتور، - به ويژه لامپ پروژكتور - بالاست، فن پروژكتور نقش مهمي در افزايش و تداوم عمر مفيد اين دستگاه دارد. اين قطعه، با تهويه هواي درون دستگاه و تعويض هواي گرم با سرد، دماي قطعات را به حد مطلوبي رسانده و امكان استهلاك و خرابي آنها را به حداقل ميزان ممكن مي‌رساند.توصيه مي‌شود در صورت آگاه شدن از خرابي فن پروژكتور هر چه سريع‌تر جهت تعمير و بهسازي عملكرد آن اقدام شود.در صورت نياز به سرويس‌هاي تخصصي مرتبط با اين قطعه مي‌توانيد به مركز تعميرات تخصصي پروژكتور مراجعه كرده و با حضور در پارت تعمير فن پروژكتور سرويس‌هاي تخصصي مورد نياز را دريافت نماييد.

 

 

منبع: نمايندگي تعمير ويدئو پروژكتور


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۳۹:۱۳ ] [ c-plus ]

چرا تصوير لپ تاپ روي ويدئو پروژكتور ظاهر نمي شود؟

يكي از كاربري‌هاي معمول انواع پروژكتور، استفاده از آنها در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي پژوهشي است. در اينگونه فضاهاي آموزشي، دانشجويان و پژوهشگران از پروژكتور استفاده مي‌كند تا نتيجه‌ي تمرينات و تحقيقات خود را با اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان به اشتراك بگذارند. اما اتفاقي كه گاه در اين ميان باعث ايجاد وقفه در ارائه اطلاعات و برگزاري جلسات مي‌گردد، عدم برقراري ارتباط ميان لپ تاپ و پروژكتور مورد استفاده است.

بارها مشاهده شده كه پس از وصل كردن كابل به پروژكتور، تصاوير مدنظر كاربر كه بر روي لپ تاپ قرار دارند، بر روي پرده نمايش و يا پروژكتور مشاهده نمي‌شوند و يا تصويري مشابه با آنچه كه در شكل زير نشان داده شده، ظاهر مي‌شود. در اين مقاله تلاش شده تا اصلي‌ترين علل ظاهر نشدن تصوير لپ تاپ روي ويدئو پروژكتور بررسي شده و روش رفع اين اشكالات نيز شرح داده شود.

در صورت نياز به راهنمايي‌هاي بيشتر مي‌توانيد از طريق راه‌هاي ارتباطي درج شده در وبسايت با كارشناسان ما در نمايندگي تعميرات ويدئو پروژكتور تماس گرفته و راهنمايي‌هاي لازم را دريافت نماييد.

رفع مشكل ظاهر نشدن تصوير لپ تاپ روي ويدئو پروژكتور

پورت كارت گرافيك لپ تاپ

در صورت مواجهه با مشكل ظاهر نشدن تصوير لپ تاپ روي ويدئو پروژكتور، نياز است تا بخش‌هاي مرتبط با كابل و كارت گرافيك لپ تاپ مورد بررسي قرار گيرد. براي شروع كابل پروژكتور مورد استفاده را بررسي نماييد. درصورتي كه كابل پروژكتور از نوع RGB است، حتماً بايست براي اتصال آن به لپ تاپ، از طريق پورت VGA روي لپ تاپ اقدام كرد.

در لپ تاپ هايي كه از سال 2015 به بعد توليد شده‌اند معمولاً به جاي اين پورت از پورت HDMI استفاده شده است. در صورتي كه لپ تاپ شما نيز فاقد اين پورت است مي‌توانيد از يك تبديل مناسب استفاده نماييد. (نكته: براي اتصال لپ تاپ به ويدئو پروژكتور حتمالً لازم است كه كارت گرافيك لپ تاپ نصب شده باشد.

آنچه كه نصب بودن كارت گرافيك را واجب مي‌سازد آن است كه ارسال تصاوير از لپ تاپ به ويدئو پروژكتور از طريق كارت گرافيك انجام مي‌شود؛ بنابراين بايد درايور لپ تاپ مي‌بايست نصب شده باشد، در غير اين صورت كاربر با پيغامي مشابه با پيغام مشاهده شده در تصوير قبلي مواجه خواهد شد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۶:۳۱ ] [ c-plus ]

نكات مهم در نگهداري از ويدئو پروژكتور

نخستين اصل در نگهداري از ويدئو پروژكتور انتخاب صحيح موقعيت پروژكتوراست. پروژكتور حداقل ۶۰ سانتي متر فضاي خالي در اطراف براي تهويه ي هواي نياز دارد. عدم رعايت اين اصل از تهويه هواي گرم دستگاه جلوگيري كرده و به آن آسيب خواهد زد. نكته شاين ذكر ديگر در اين باره توجه به دماي اتاقي است كه ويدئو پروژكتور در آن قرار دارد. اين دما مي بايست بالاتر از ۴ درجه ي سانتي گراد يا پايين تر از ۳۰ درجه ي سانتي گراد باشد. در صورت نصب پروژكتور بر روي سقف از عدم نزديكي آن به دريچه هاي حرارتي يا دستگاههاي تهويه مطبوع مطمئن گرديد. در زمان نصب پروژكتور به منظور حفظ اصول نگهداري از ويدئو پروژكتور به نكات زير نيز توجه كنيد:

روش هاي نگهداري از ويدئو پروژكتور


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۵۹:۵۹ ] [ c-plus ]

تعمير و تعويض آينه اسكنر

تعويض و تعمير آينه اسكنر برادر، يكي از سر فصل هاي كم دسترس و تخصصي است. عموما كاربران اين دستگاه براي تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر  مجبور به تحمل مشقت هاي زيادي هستند تا در نهايت بتوانند كار خود را، به خوبي انجام دهند و كاركرد اسكنر برادر را به كيفيت ابتدايي خود بازگردانند.


كاربران پيوسته به دنبال كسب اطلاعات مفيد درباره تعمير و تعويض آينه اسكنر هستند لذا در اين بخش تلاش كرديم هرآنچه كه لازم است را درباره ي اين عمليات در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.


تعمير و تعويض آينه اسكنر فوجيستو

آنچه در تعمير و تعويض آينه اسكنر  اتفاق مي افتد

به مجموع آيينه ها ، لنز و CCD ، هد اسكن گفته مي شود. اين قسمت در اسكنر هاي تخت متحرك بوده و با حركت بر روي سند وظايف خود را انجام مي دهد. براي تعمير و تعويض آينه اسكنر  بايد شناخت دقيقي نسبت به اين قطعه داشته باشيد.

هد اسكن با يك تسمه به موتور پله اي متصل است كه از لغزش و لرزش هد جلوگيري كرده و هد را در طول سند به جلو هدايت مي كند. بايد گفت تمام دقت و كيفيت يك اسكنر در هد اسكن و تكنولوژي هاي تفكيك پذيري نور و تبديل آن خلاصه مي شود. شرح اين وظايف مهمترين دليل است براي اينكه تعمير  آينه اسكنر بايد بسيار ماهرانه و با ظرافت انجام شود.

چگونگي عمليات تعمير و تعويض آينه اسكنر

اسكنر  براي تمركز بيشتر بر روي سند، از آيينه هاي مقعر استفاده مي كند. برخي از اسكنر ها از دو آيينه يا سه آيينه استفاده مي كنند. شايد اينگونه به نظر برسد كه با وجود تعدد آينه ها، تعمير  آينه اسكنر  بسيار مشقت بار است ، اما بايد بدانيد كه پروسه ي  تعمير و تعويض آينه اسكنر  چندان هم طاقت فرسا نيست.

هر آيينه از يك درجه تقعر و زاويه جايگيري برخوردار است  تا تصويري كه از سند تشكيل مي شود، دقت، شفافيت، تفكيك پيكسل و رنگ بهتري داشته باشد. در نظر گرفتن خصوصيات آينه اين دستگاه در تعويض آينه اسكنر  بسيار كمك كننده است. آيينه اول تصوير سند را به آيينه دوم مي دهد و به همين ترتيب در پايان يك تصوير متمركز شده از سند تحويل لنز داده مي شود.

نكات مهم در تعمير و تعويض آينه اسكنر

از مشكلات عمده در تعميرات دستگاه هاي اداري كه بسياري از تعميركاران در تعمير آن مشكل دارند، تعمير آينه اسكنر برادر است. امروزه با پيشرفت تكنولوژي و مدرن شدن اسكنرها بايد تمامي تعميركاران  با ساختار و اجزاي تشكيل دهنده اسكنرها آشنا شوند.

از آنجا كه اسكنر ها به چهار گروه اسكنرهاي مسطح يا روميزي، اسكنرهاي Sheet-fed با هد ثابت، اسكنرهاي Handheld و اسكنرهاي استوانه اي تقسيم مي شوند. يك تعمير كار حرفه اي بايد با تمامي قسمت ها اين دستگاه كاملا آشنا باشد و پيوسته به ياد داشته باشد كه ايده اوليه تمامي انواع اسكنرها، تجزيه و تحليل يك تصوير و انجام پردازش هاي مربوطه است؛ در اين صورت خواهد تنوانست تعمير و تعويض آينه اسكنر را به بهترين شكل انجام دهد.

 

منبع: نمايندگي تعميرات برادر


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۶:۰۶ ] [ c-plus ]

تعمير فكس Brother

 تعمير فكس برادر با راهكارهاي نوين علمي در نمايندگي مجاز Brother انجام مي گردد . در تعريف فكس بايد بگوييم  دستگاهي است كه تصويري از يك مدرك (يك يا چند صفحه متن يا تصوير) را به دستگاه فكسِ ديگر مي فرستد. اين دستگاه تصوير مدارك فرستاده شده توسط دستگاه هاي فكسِ ديگر را هم چاپ مي كند. بعضي از دستگاه هاي فكس يك گوشيِ تلفن هم دارند كه با آن مي توان با شخصي كه با دستگاه ديگر كار مي كند صحبت كرد.

برخي از خرابي هاي دستگاه فكس حاصل از استهلاك قعطات آن ميباشد . به مرور زمان و استفاده مداوم از دستگاه قطعات پلاستيكي دستگاه فكس كه وظيفه دريافت سند و ارسال آن را بر عهده دارند مستعمل ميگردند و ميبايست تعويض گردند . مركز تعمير فكس Brother ريكاوري انواع فكسهاي كاربني و ليزري را در كمترين زمان ممكن با استفاده از قطعات اصلي بر عهده ميپذيرد .

تعميرات فكس brother

تعمير فكس Brother و ديگر واحدهاي تعميرات Brother

مهندسين مركز تعمير فكس Brother در ديگر واحدهاي تعمير به رفع ايراد ساير محصولات برادر ميپردازند . كارشناسان مركز تعمير فكس Brother درصورت لزوم روش فرستادن فكس را به كاربران آموزش ميدهند . خلاصه اي از آن را ذكر ميكنيم .  پس از اينكه با دستگاه فرستنده شماره تلفن دستگاه گيرنده گرفته شد و دستگاه گيرنده جواب داد، دستگاه فرستنده شروع به اسكن كردن مدرك ميكند . هربار كه مدرك اندكي حركت مي كند، حسگر ها نشان مي دهند كه كدام بيت هاي مدركِ قرار گرفته زير رديف حسگر ها نور را باز مي تابانند .

دورنگار سيگنال هاي حاصل را به خط تلفن مي فرستد. وقتي آخرين صفحه مدرك فرستاده شد، دستگاه خط تلفن را قطع مي كند

منبع: نمايندگي تعمير فكس برادر


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۱:۱۳ ] [ c-plus ]

 

پيش از پرداختن به سرويس‌هاي تخصصي مرتبط با تعويض و تعمير مگنت پرينتر برادر و شيوه عيب‌يابي اين بخش از دستگاه، بد نيست نگاهي به ساختار و عملكرد اين قطعه داشته باشيم. مگنت رولر يكي از قطعات بكاررفته در كارتريج‌ پرينترها و دستگاه‌هاي كپي است كه قطر آن كمتر از طول آن بوده و تا حدودي از نظر ظاهري شبيه فوم رولر است. اين قطعه، همانگونه كه از نام آن پيداست، داراي خاصيت مغناطيسي است؛ وجود جريانات مغناصيسي موجود در اين قطعه سبب مي‌گردد تا ميزان مناسب تونر، متناسب با طرح، به درام انتقال داده شود.

از همين رو، در صورتي كه اسناد چاپ شده توسط پرينتر، از كيفيت مناسبي برخوردار نباشند، خرابي مگنت مي‌تواند يكي از علل احتمالي اين اتفاق باشد. در صورتي كه شما نيز از دارندگان و كاربران پرينترهاي برادر هستيد اما در حال حاضر اشكالاتي در مگنت اين دستگاه مشاهده مي نماييد، با حضور در مركز تعمير پرينتر brother مي توانيد تخصصي ترين سرويس هاي مرتبط با اين قطعه را دريافت نماييد.

مگنت پرينتر برادر

تعمير مگنت پرينتر برادر

در حال حاضر مگنت هاي موجود در بازار را مي‌توان در دو گروه جاي داد. مورد نخست مگنت استوانه‌اي شكلي است كه در كارتريج‌هاي اصل و در كارتريج‌هاي با مخزن كوچك‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مورد دوم مگنت فنر داري است كه در كارتريج‌هاي چيني و يا كارتريج هاي مخزن بزرگ استفاده مي‌شود. از اين رو در تعويض و تعمير مگنت پرينتر برادر به نوع مگنت خريداري شده توجه ويژه‌اي داشته باشيد. اما پاسخ اين مسئله كه زمان تعويض آهنرباي پرينتر برادر را چگونه مي‌توان تشخيص داد، چيزي جز نشانه‌هاي مشاهده شده در برگه‌هاي پرينت شده نيست.

در صورتي كه پس از انجام شارژ كارتريج، چاپ انجام شده توسط دستگاه، به فاصله 5 سانتي متر كم رنگ بود، اين به معناي آن است كه زمان تعويض مگنت پرينتر فرا رسيده است. البته خرابي مگنت كارتريج نشانه‌هاي ديگري نيز دارد كه در بخش‌هاي فوق به آنها اشاره شد. شما كاربران گرامي مي‌توانيد در صورت مشاهده هر گونه اشكال و اختلال در مگنت پرينتر Brother خود و يا ساير قطعات مرتبط با اين دستگاه به مركز تعميرات پرينتر برادرمراجعه كرده و سرويس‌هاي تخصصي مرتبط با اين دستگاه را دريافت نماييد.

علل خرابي مگنت پرينتر برادر

اگر كارتريج پرينترهاي ليزري در معرض رطوبت قرار گيرند تونر درون آنها آسيب ديده و در اين مواقع پودر داخل كارتريج، پس از مدتي كاملاً خشك مي‌شود. اين امر سبب مي‌گردد تا قطعات داخلي كارتريج از قبيل چرخ دنده‌ها، اتصالات، فوم رول، مگنت و نهايتاً درام از حركت ايستاده و اصطلاحاً قفل شوند. در اين حالت است كه به قطعات داخلي پرينتر از جمله مگنت پرينتر آسيب جدي وارد مي شود و حركت چرخ‌دنده‌هاي كارتريج و در نهايت فرآيند چاپ مختل مي شود. در صورت خرابي مگنت نياز است تا ميزان خرابي اين بخش از دستگاه بررسي شود و نياز به تعمير و يا تعويض مگنت پرينتر برادر مشخص شود.

ناگفته پيداست كه در صورت خرابي مگنت‌ها، تونرها به خوبي باردار نشده و كيفيت چاپ پائين خواهد آمد. در صورت درست عمل نكردن مگنت صفحات چاپ شده ابري شكل و يا كمرنگ خواهند بود. بنابراين در صورتي كه خروجي دستگاه شما چنين نشانه‌هايي را به همراه داشت، مي‌توانيد علت اشكال پيش آمده را در بخش مگنت دستگاه و كارتريج جستجو كنيد.

نكته آخر آنكه اگر پس از پرينت، نقاط پرينت گرفته شده يكسان ديده نمي‌شوند، بدين معنا كه برخي نقاط پر رنگ و برخي ديگر كمرنگ ديده مي‌شوند، در اين‌صورت نيز احتمالاً مگنت پرينتر خراب شده است. البته اين مسئله مي‌تواند به دليل آميخته شدن و تداخل پودر نيز به وجود آمده باشد. سرويس‌هاي تخصصي مرتبط با مگنت پرينتر برادر و البته ساير قطعات اين دستگاه را مي‌توانيد با حضور در مركز تعمير پرينتر برادر دريافت نماييد

 

منبع: نمايندگي تعميرات برادر


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۷:۲۸ ] [ c-plus ]

آموزش شارژ كارتريج پرينتر برادر

تا زماني كه كاست يا بدنه اصلي كارتريج سالم باشد مي‌توان به طور نامحدود و به تعداد دفعات زياد شارژ كارتريج پرينتر برادر را انجام داد. اما اگر بدنه اصلي يا كاست دچار مشكل شود ديگر نمي‌توان آن را شارژ و از آن دوباره استفاده نمود.

نكته آخر آنكه جهت شارژ كارتريج برادر خود صرفاً از موادي استفاده نماييد كه از كيفيت و سازگاري آنها مطمئن هستيد چراكه جوهرهاي تقلبي موجود در بازار اگرچه به ظاهر مقرون بصرفه‌تر و ارزان‌تر هستند اما مي‌توانند صدمه زيادي به پرينتر وارد كنند.

در صورت دنبال كردن مراحل زير و مواجهه با اشكال در روند شارژ كارتريج مي‌توانيد از طريق راه‌هاي ارتباطي درج شده در وبسايت با كارشناسان ما در نمايندگي تعمير كارتريج برادر برادر تماس گرفته و راهنمايي‌هاي لازم را دريافت نماييد.

 

مراحل شارژ كارتريج پرينتر برادر

1. بهترين زمان شارژ كارتريج را مدنظر قرار دهيد.

2. ابزار مورد نياز جهت پر كردن كارتريج را تهيه نماييد: يك عدد چهار سو كوتاه و قيف كاغذي يا پلاستيكي.

3. براي شروع توصيه مي‌شود زير كارتريج سفره يك بار مصرف يا روزنامه پهن كنيد و سعي كنيد از ماسك استفاده كنيد؛ چرا كه بوي تونر و استشمام آن براي سلامتي انسان مضر است.

4. تونر كارتريج را پيش از استفاده، به خوبي تكان دهيد. با اين كار، تونر حالت مايع خود را بازيافته و به راحتي به كارتريج منتقل مي‌شود.

5. در مرحله بعد مي‌توانيد پيچ هاي كارتريج كه در كنار آن قرار گرفته‌اند را باز كنيد. با باز كردن قاب كناري درام كه ميله آبي رنگ يا سبز رنگ است ديده خواهد شد.

(نكته: از تابش نور به اين فلز (درام) حتي الامكان جلوگيري كنيد زيرا كه دريافت نور توسط اين فلز به آن آسيب وارد خواهد كرد).

6. پس از درام ميله مشكي رنگي را مشاهده خواهيد كرد كه توسط دستگاه پرينتر براي چاپ پر از تونر ميشود و كار انتقال را روي درام برعهده دارد. كمي‌درام را از روي چرخ‌دنده سفيد كناري بلند كنيد تا مخزن را بتوانيد از طريق قيف پر از تونر كنيد.

7. مقداري تونر قابل انتقال به كارتريج حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم است. انتقال تونر كمتر از اين ميزان آسيبي به كارتريج وارد نمي‌كند اما وارد كردن تونري بيشتر از اين ميزان سبب سرريز شدن مي‌گردد.

8. در اين مرحله از شارژ كارتريج پرينتر برادر، در صورت وجود پمپ باد، توصيه مي‌شود ابتدا كارتريج را با پارچه بدون پرزي پاك كنيد وسپس از فاصله دور، فشار باد را تنظيم تا گرد تونر از اطراف كارتريج دور شود.

9. اگر بار سوم است كه كارتريج را شارژ ميكنيد نياز است كه درام نيز تعويض شود. اين قطعه مصرفي است و باعث ميشود با تعويض درام كيفيت بهتري در چاپ داشته باشيد.

 

تفاوت كارتريج پرينتر جوهرافشان و پرينتر ليزري برادر

كارتريج پرنيتر ليزري:

كارتريج هاي ليزري همانگونه كه از نام آنها پيداست براي پرينترهاي ليزري مورد استفاده قرار مي گيرد. اين كارتريج ها براي تأمين رنگ پرينتر از پودر مخصوصي به نام تونر استفاده مي كند. كارتريج ليزري در پرينترهاي سياه و سفيد، به صورت تك رنگ (مشكي) يا مونوكروم وجود دارد.

اين كارتريج همانگونه كه اشاره شد براي پرينترهاي مونوكروم يا سياه و سفيد استفاده مي شود. براي پرينترهاي ليزري رنگي معمولا ۴ عدد كارتريج ليزري وجود دارد كه از تونرهاي رنگي مشكي، آبي، قرمز و زرد استفاده مي كند. كليه سرويس هاي مرتبط با شارژ كارتريج چاپگر برادر (ليزري سياه و سفيد و رنگي) توسط كارشناسان مركز شارژ كارتريج پرينتر برادر ارائه مي گردد.

كارتريج جوهر افشان:

كارتريج هاي جوهرافشان، از جوهري كه به شكل مايع است براي تأمين رنگ پرينتر استفاده مي كند. كارتريج هاي جوهر افشان همانگونه كه از عنوان آنها پيداست براي پرينتر هاي جوهر افشان استفاده مي شود. كارتريج پرينترهاي جوهرافشان در رنگ هاي مشكي، آبي، قرمز و زرد وجود دارد.

در سري قديم چاپگرهاي جوهرافشان، كارتريج‌هاي سه رنگ اصلي به يكديگر متصل بودند و در صورت تمام شدن يكي از رنگ‌ها شما مجبور به تعويض هر سه رنگ بوديد. ولي در چاپگرهاي امروزي، محل قرار گيري هر كارتريج از كارتريج ديگر جدا شده است.

 

منبع: نمايندگي تعمير برادر


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۰:۴۶ ] [ c-plus ]

تفاوت پرينترهاي جوهر افشان و ليزري

پرينتر كه در زبان فارسي از آن با نام چاپگر ياد ميشود يكي از تجهيزات جانبي رايانه است.احتمالا همگي ما حداقل براي يك بار هم كه شده مجبوربه استفاده از اين دستگاه شده ايم. مخصوصا اگر سر و كارمان با اداره ها و سازمان ها بوده باشد يا مشغول به تحقيق بوده ايم. ميتوان گفت پرينتر حالا به يكي از ضروري ترين و اساسي ترين كالاهاي مورد نياز بشر تبديل شده است.

از مطرح ترين و پر طرفدار ترين پرينترهاي حال حاضر جهان پرينترهاي جوهر افشان و ليزري ميباشند كه در نسخه ها و مدل هاي بسيار مختلفي از سوي برندهاي مطرح جهان به بازار راه يافته اند. ممكن است براي شما هم سوال باشد كه كدام يك از اين پرينترها پاسخگوي نياز شما ميباشد،در ادامه به كاربرد هر كدام و تفاوت پرينترها ميپردازيم. كمپاني برادر يكي از شركت هاي توليد كننده ي پرينتر است كه توانسته نظر مخطبان را به محصولات خود جلب نمايد. در صورتي كه مايل به خريد و يا تعميرات پرينتر چند كاره برادر هستيد ، كارشناسان نمايندگي برادر همواره در كنار شما خواهند بود.

تفاوت پرينترها

تفاوت پرينترهاي جوهر افشان و ليزري

پرينترهاي جوهر افشان:

پرينترهاي جوهرافشان كه از كاربردي ترين پرينترهاي دنيا ميباشد از سال 1980 به بازار معرفي شده اند اين پرينترها به دليل كارايي بالا و قيمت بسيار مناسب نسبت به ساير مدل ها و نسخه هاي موجود طرفداران بيشتر از ميان كاربران دارد.پرينترهاي جوهر افشان مكانيسم كار پيچيده اي ندارند و از روند تقريبا يكساني براي انجام كار پيروي ميكنند.اين پرينترها بيشتر براي چاپ عكس هاي رنگي و شفاف مورد استفاده قرار ميگيرند و مناسب چاپ متن و نوشته نيستند.به دليل تنوع بسيار بالاي اين دستگاه هاي چاپگر طراحي آن ها در ابعاد خيلي كوچك و براي استفاده ي منازل هم انجام ميشود.

اخيرا پرينترهاي جوهر افشاني به بازار آمده اند كه داراي هد با ابعاد عرض كاغذ آ4 بوده و نياز به جابه جايي سيستم مكانيكي در آن وجود ندارد در اين نمونه از پرينتر سرعت كار به طرز قابل توجهي بالا رفته اين دستگاه ها هم به دو مدل تك رنگ و رنگي به فروش ميرسند و بيشتر در خانه و براي چاپ عكس در عكاسي هاي ديجيتال و دفاتر نسبتا كوچك مورد استفاده قرار ميگيرند.در راستاي تفاوت پرينترها ميتوان گفت پرينترهاي جوهر افشان فضاي كمتري نسبت به پرينترهاي ليزري اشغال ميكنند.

پرينترهاي ليزري:

اين پرينترها همانطور كه از نامشان مشخص است از تكنولوژي چاپ ليزري بهره مند هستند و از جوهر استفاده نميكنند.به اين صورت كه هنگامي كه دستور پرينت براي دستگاه ارسال ميشود دستورات پردازش شده و سپس توسط يك لامپ ليزري كوچك كه در داخل پرينتر تعبيه شده به صورت خطي تصاوير و متن ها بر روي درام مستقر در روي كارتريج ارسال ميگردند.

مورد استفاده ي اين دستگاه پرينتر بيشتر در چاپ متون و اسناد براي اداره ها و سازمان هاست و خيلي مناسب چاپ عكس و تصوير نمي باشد.اين پرينترها براي حجم و سرعت بالاي ارائه خروجي طراحي و توليد شده اند و قيمت بالاتري نسبت به مدل هاي جوهر افشان دارند اما  تفاوت پرينترها به گونه ايست كه هزينه ي ثانويه ي آن ها مقرون به صرفه تر ميباشد.البته پرينترهاي سياه و سفيد ليزري از قيمت پايينتري نسبت به پرينترهاي جوهر افشان برخوردارند كه بسته به نوع كار شما ميتواند مورد استفاده واقع شود.

نگاه كلي به تفاوت پرينترها

از تفاوت ها پرينترها ميتوان به صورت خلاصه گفت كه پرينترهاي جوهرافشان بيشتر براي چاپ عكس استفاده ميشود و پرينترهاي ليزري براي متون و اسناد اداري مورد استفاده قرار ميگيرند.اگر مبناي انتخاب شما تنها قيمت پرينترهاي جوهرافشان و ليزري ميباشد.با بوجه ي كم ميتوانيد پرينتر جوهري مخصوص متن هاي سياه و سفيد خريداري كنيد.پرينترهاي جوهرافشان هم براي كاربران خانگي مناسب است اما بايد هزينه هاي ثانويه ي آن را نيز در نظر بگيريد.

 

منبع: نمايندگي تعمير برادر


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۳۷:۰۶ ] [ c-plus ]

سوالات متداول تعمير ويدئو پروژكتور

در اين مقاله برآنيم تا سوالات متداول تعمير ويدئو پروژكتور را با شما كاربران گرامي به اشتراك بگذاريم. پرتكرارترين سوالات مطرح شده از سوي كاربران انواع ويدئو پروژكتور، توسط كارشناسان مركز تعمير پروژكتور گردآوري گشته و در اين بخش پاسخ داده شده‌‌اند. تلاش شده تا ضمن بررسي رايج‌ترين مشكلات مشاهده شده در انواع پروژكتور، به طور مختصر، شيوه رفع اين اشكالات نيز شرح داده شود.

اگر از كاربران هميشگي پروژكتور باشيد، حتما براي شما نيز پيش آمده كه در حين كار با پروژكتور، به اشكالي بربخوريد كه شيوه رفع آن را نمي‌دانيد. اين بخش از وبسايت نمايندگي تعميرات پروژكتور، دقيقا همان جايي است كه شما مي توانيد با مراجعه به آن و بررسي پرسش و پاسخ هاي درج شده، اشكال پيش آمده در دستگاه خود را مرتفع نماييد.

سوالات متداول تعمير ويدئو پروژكتور

براي اتصال صحيح پروژكتور به لپ تاپ چه بايد كرد؟

مورد ديگري كه جا دارد در سوالات متداول تعمير ويدئو پروژكتور به آن پرداخته شود، شيوه صحيح اتصال پروژكتور به لپ تاپ است. براي اتصال صحيح پروژكتور به لپ تاپ كافي است تا اين دستورالعمل را دنبال كنيد:برروي صفحه دسكتاپ لپ تاپ خود كليك راست نماييد. از ميان گزينه‌هاي موجود گزينه screen resolution را انتخاب نماييد. گزينه connect to a projector را برگزينيد. پس از انتخاب گزينه connect to a projector، گزينه duplicate را انتخاب كنيد تا تصوير مدنظرتان را هم روي صفحه نمايش و هم روي پروژكتور داشته باشيد.

براي وصل كردن كابل پروژكتور مي‌توانيد از سوكت ۱۵ پيني لپ تاپ استفاده كنيد. براي تنظيم رنگ، شفافيت، بزرگ‌نمايي و كوچك‌نمايي تصوير نيز مي‌توانيد از كنترل پروژكتور استفاده كنيد. البته دكمه‌هايي هم بر روي پروژكتور تعبيه شده كه از طريق آنها مي‌توان تنظيمات مورد نياز را اِعمال كرد. براي بزرگ‌نمايي يا كوچك‌نمايي و همچنين شفافيت تصوير نيز مي‌توانيد قسمت روي عدسي پروژكتور را بچرخانيد تا تصوير به اندازه دلخواه درآيد.

آيا سرويس دوره‌اي فن پروژكتور ضروري است؟

مورد ديگري كه جا دارد در سوالات متداول تعمير ويدئو پروژكتور به آن پرداخته شود، ضرورت سرويس‌هاي دوره‌اي فن پروژكتور است. فن پروژكتور در صورت عدم دريافت سرويس‌هاي به موقع و انجام گردگيري‌هاي بايسته، كيفيت نخستين خود را از دست مي‌دهد و دچار خرابي مي‌گردد. از همين رو توصيه مي‌شود، نكات درج شده در دفترچه راهنماي پروژكتور جدي گرفته شده و هر از چند گاهي، سرويس‌هاي مورد نياز بر روي فن پروژكتور پياده شود.

البته گاه خرابي پيش آمده در فن پروژكتور حاد بوده و با گردگيري و سرويس‌هاي اين‌چنيني برطرف نمي‌گردد. در اين شرايط لازم است تا پس از بررسي دقيق دستگاه، اقدامات لازم جهت تعويض فن پروكتور آغاز گردد. نياز به تعمير فن پروژكتور و يا تعمير آن، صرفاً پس از بررسي دستگاه و طي مراحل عيب‌يابي مشخص مي‌گردد.

نشانه هاي خرابي مين برد پروژكتور كدامند؟

حتما شما نيز انتظار پرداختن به نشانه هاي خرابي مين برد در بخش سوالات متداول تعمير ويدئو پروژكتور را داريد. در اين ارتباط بد نيست بدانيد كه خاموش شدن ناگهاني پروژكتور يكي از نشانه‌هاي خرابي مين برد پروژكتور است. در صورت خرابي اين قطعه، پس از روشن شدن پروژكتور، دستگاه پس از چند لحظه به صورت خودبخود، خاموش شود. يكي ديگر از نشانه‌هاي وجود خرابي در مين برد پروژكتور، ارائه تصويري نامناسب توسط اين دستگاه است.

البته بي‌كيفيتي تصوير ارائه شده توسط پروژكتور ممكن است به دلايل ديگري نيز اتفاق بيفتد. (جهت اطمينان از اين مسئله كه خرابي پيش آمده به دليل وجود اشكال در مين برد پروژكتور است، نياز به بررسي دستگاه و تست عملكرد ساير قطعات آن است). دريافت تخصصي‌ترين سرويس‌هاي مرتبط با تعويض و تعمير مين برد پروژكتور و ساير قطعات اين دستگاه، با حضور در نمايندگي تعميرات پروژكتور و يا از طريق تماس با اين مركز، امكان پذير است.

چگونه مي‌توان عمر لامپ پروژكتور را افزايش داد؟

مورد ديگري كه جا دارد در سوالات متداول تعمير ويدئو پروژكتور به آن پرداخته شود، ذكر نكاتي است كه به افزايش عمر لامپ پروژكتور كمك مي‌كنند. براي افزايش عمر لامپ پروژكتور بهتر است پس از استفاده از پروژكتور و خاموش شدن لامپ آن، از كشيدن دو شاخه دستگاه از پريز برق خودداري كنيد. زيرا دستگاه براي خنك سازي خود و لامپ موجود در آن نياز به فن هاي خود دارد. بديهي است كه فن هاي دستگاه نيز نياز به انرژي برق دارند.

بنابراين مي بايست با اتمام كار، دو شاخه دستگاه در برق بماند تا انرژي مورد نياز فن ها جهت خنك سازي دستگاه تأمين شود. در غير اينصورت لامپ پروژكتور مدت طولاني داغ باقي خواهد ماند. داغي بيش از حد لامپ در بعضي موارد حتي باعث سوختن ناگهاني لامپ ميگردد. رعايت اين نكته در نگهداري از ويدئو پروژكتور و افزايش عمر مفيد آن بسيار ضروري است. راهكارهاي ديگر جهت افزايش عمر لامپ پروژكتور  عبارتند از: استفاده از حالت اكو دستگاه ،عدم جابجايي ويدئو پروژكتور در هنگام داغ بودن (به دليل احتمال بالاي شكنندگي رشته هاي آن) و در نهايت خودداري از روشن خاموش كردن هاي مداوم دستگاه.

نمايندگي تعميرات پروژكتور ارائه دهنده تمامي خدمات مرتبط با بازسازي، تعمير، بازيابي، سرويس و گردگيري پروژكتورهاي موجود در بازار است. خدمات ارائه شده در اين مركز محدود و منحصر به دستگاهي خاص نيست و تمامي پروژكتورهاي NEC، ايسر، كانن، پاناسونيك و … را شامل مي گردد. نمايندگي تعميرات پروژكتور واحدهاي تعميرات تخصصي انواع پروژكتور را با تيمي از باتجربه ترين  مهندسين و  متخصصين تعميرات راه اندازي نموده است.

اين واحد با بهره گيري از سال ها تجربه در امر تعميرات سخت افزار و استفاده از بروزترين تجهيزات الكترونيكي، كليه تعميرات سخت افزاري پروژكتور را با قطعات اورجينال و مناسب ترين هزينه به مشتريان عزيز ارائه مي دهد. كاربران اين محصولات مي توانند صرف نظر از برند دستگاه خويش به نمايندگي تعميرات پروژكتور مراجعه نموده و تخصصي ترين خدمات مرتبط با دستگاه خويش را دريافت نمايند.

 

منبع: نمايندگي تعميرات ويدئو پروژكتور


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۳۰:۵۲ ] [ c-plus ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب