مركز تعميرات تخصصي سخت افزار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 19
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1353
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

آموزش شارژ كارتريج پرينتر برادر

تا زماني كه كاست يا بدنه اصلي كارتريج سالم باشد مي‌توان به طور نامحدود و به تعداد دفعات زياد شارژ كارتريج پرينتر برادر را انجام داد. اما اگر بدنه اصلي يا كاست دچار مشكل شود ديگر نمي‌توان آن را شارژ و از آن دوباره استفاده نمود.

نكته آخر آنكه جهت شارژ كارتريج برادر خود صرفاً از موادي استفاده نماييد كه از كيفيت و سازگاري آنها مطمئن هستيد چراكه جوهرهاي تقلبي موجود در بازار اگرچه به ظاهر مقرون بصرفه‌تر و ارزان‌تر هستند اما مي‌توانند صدمه زيادي به پرينتر وارد كنند.

در صورت دنبال كردن مراحل زير و مواجهه با اشكال در روند شارژ كارتريج مي‌توانيد از طريق راه‌هاي ارتباطي درج شده در وبسايت با كارشناسان ما در نمايندگي تعمير كارتريج برادر برادر تماس گرفته و راهنمايي‌هاي لازم را دريافت نماييد.

 

مراحل شارژ كارتريج پرينتر برادر

1. بهترين زمان شارژ كارتريج را مدنظر قرار دهيد.

2. ابزار مورد نياز جهت پر كردن كارتريج را تهيه نماييد: يك عدد چهار سو كوتاه و قيف كاغذي يا پلاستيكي.

3. براي شروع توصيه مي‌شود زير كارتريج سفره يك بار مصرف يا روزنامه پهن كنيد و سعي كنيد از ماسك استفاده كنيد؛ چرا كه بوي تونر و استشمام آن براي سلامتي انسان مضر است.

4. تونر كارتريج را پيش از استفاده، به خوبي تكان دهيد. با اين كار، تونر حالت مايع خود را بازيافته و به راحتي به كارتريج منتقل مي‌شود.

5. در مرحله بعد مي‌توانيد پيچ هاي كارتريج كه در كنار آن قرار گرفته‌اند را باز كنيد. با باز كردن قاب كناري درام كه ميله آبي رنگ يا سبز رنگ است ديده خواهد شد.

(نكته: از تابش نور به اين فلز (درام) حتي الامكان جلوگيري كنيد زيرا كه دريافت نور توسط اين فلز به آن آسيب وارد خواهد كرد).

6. پس از درام ميله مشكي رنگي را مشاهده خواهيد كرد كه توسط دستگاه پرينتر براي چاپ پر از تونر ميشود و كار انتقال را روي درام برعهده دارد. كمي‌درام را از روي چرخ‌دنده سفيد كناري بلند كنيد تا مخزن را بتوانيد از طريق قيف پر از تونر كنيد.

7. مقداري تونر قابل انتقال به كارتريج حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم است. انتقال تونر كمتر از اين ميزان آسيبي به كارتريج وارد نمي‌كند اما وارد كردن تونري بيشتر از اين ميزان سبب سرريز شدن مي‌گردد.

8. در اين مرحله از شارژ كارتريج پرينتر برادر، در صورت وجود پمپ باد، توصيه مي‌شود ابتدا كارتريج را با پارچه بدون پرزي پاك كنيد وسپس از فاصله دور، فشار باد را تنظيم تا گرد تونر از اطراف كارتريج دور شود.

9. اگر بار سوم است كه كارتريج را شارژ ميكنيد نياز است كه درام نيز تعويض شود. اين قطعه مصرفي است و باعث ميشود با تعويض درام كيفيت بهتري در چاپ داشته باشيد.

 

تفاوت كارتريج پرينتر جوهرافشان و پرينتر ليزري برادر

كارتريج پرنيتر ليزري:

كارتريج هاي ليزري همانگونه كه از نام آنها پيداست براي پرينترهاي ليزري مورد استفاده قرار مي گيرد. اين كارتريج ها براي تأمين رنگ پرينتر از پودر مخصوصي به نام تونر استفاده مي كند. كارتريج ليزري در پرينترهاي سياه و سفيد، به صورت تك رنگ (مشكي) يا مونوكروم وجود دارد.

اين كارتريج همانگونه كه اشاره شد براي پرينترهاي مونوكروم يا سياه و سفيد استفاده مي شود. براي پرينترهاي ليزري رنگي معمولا ۴ عدد كارتريج ليزري وجود دارد كه از تونرهاي رنگي مشكي، آبي، قرمز و زرد استفاده مي كند. كليه سرويس هاي مرتبط با شارژ كارتريج چاپگر برادر (ليزري سياه و سفيد و رنگي) توسط كارشناسان مركز شارژ كارتريج پرينتر برادر ارائه مي گردد.

كارتريج جوهر افشان:

كارتريج هاي جوهرافشان، از جوهري كه به شكل مايع است براي تأمين رنگ پرينتر استفاده مي كند. كارتريج هاي جوهر افشان همانگونه كه از عنوان آنها پيداست براي پرينتر هاي جوهر افشان استفاده مي شود. كارتريج پرينترهاي جوهرافشان در رنگ هاي مشكي، آبي، قرمز و زرد وجود دارد.

در سري قديم چاپگرهاي جوهرافشان، كارتريج‌هاي سه رنگ اصلي به يكديگر متصل بودند و در صورت تمام شدن يكي از رنگ‌ها شما مجبور به تعويض هر سه رنگ بوديد. ولي در چاپگرهاي امروزي، محل قرار گيري هر كارتريج از كارتريج ديگر جدا شده است.

 

منبع: نمايندگي تعمير برادر

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۰:۴۶ ] [ c-plus ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب