مركز تعميرات تخصصي سخت افزار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 9
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1446
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تفاوت پرينترهاي جوهر افشان و ليزري

پرينتر كه در زبان فارسي از آن با نام چاپگر ياد ميشود يكي از تجهيزات جانبي رايانه است.احتمالا همگي ما حداقل براي يك بار هم كه شده مجبوربه استفاده از اين دستگاه شده ايم. مخصوصا اگر سر و كارمان با اداره ها و سازمان ها بوده باشد يا مشغول به تحقيق بوده ايم. ميتوان گفت پرينتر حالا به يكي از ضروري ترين و اساسي ترين كالاهاي مورد نياز بشر تبديل شده است.

از مطرح ترين و پر طرفدار ترين پرينترهاي حال حاضر جهان پرينترهاي جوهر افشان و ليزري ميباشند كه در نسخه ها و مدل هاي بسيار مختلفي از سوي برندهاي مطرح جهان به بازار راه يافته اند. ممكن است براي شما هم سوال باشد كه كدام يك از اين پرينترها پاسخگوي نياز شما ميباشد،در ادامه به كاربرد هر كدام و تفاوت پرينترها ميپردازيم. كمپاني برادر يكي از شركت هاي توليد كننده ي پرينتر است كه توانسته نظر مخطبان را به محصولات خود جلب نمايد. در صورتي كه مايل به خريد و يا تعميرات پرينتر چند كاره برادر هستيد ، كارشناسان نمايندگي برادر همواره در كنار شما خواهند بود.

تفاوت پرينترها

تفاوت پرينترهاي جوهر افشان و ليزري

پرينترهاي جوهر افشان:

پرينترهاي جوهرافشان كه از كاربردي ترين پرينترهاي دنيا ميباشد از سال 1980 به بازار معرفي شده اند اين پرينترها به دليل كارايي بالا و قيمت بسيار مناسب نسبت به ساير مدل ها و نسخه هاي موجود طرفداران بيشتر از ميان كاربران دارد.پرينترهاي جوهر افشان مكانيسم كار پيچيده اي ندارند و از روند تقريبا يكساني براي انجام كار پيروي ميكنند.اين پرينترها بيشتر براي چاپ عكس هاي رنگي و شفاف مورد استفاده قرار ميگيرند و مناسب چاپ متن و نوشته نيستند.به دليل تنوع بسيار بالاي اين دستگاه هاي چاپگر طراحي آن ها در ابعاد خيلي كوچك و براي استفاده ي منازل هم انجام ميشود.

اخيرا پرينترهاي جوهر افشاني به بازار آمده اند كه داراي هد با ابعاد عرض كاغذ آ4 بوده و نياز به جابه جايي سيستم مكانيكي در آن وجود ندارد در اين نمونه از پرينتر سرعت كار به طرز قابل توجهي بالا رفته اين دستگاه ها هم به دو مدل تك رنگ و رنگي به فروش ميرسند و بيشتر در خانه و براي چاپ عكس در عكاسي هاي ديجيتال و دفاتر نسبتا كوچك مورد استفاده قرار ميگيرند.در راستاي تفاوت پرينترها ميتوان گفت پرينترهاي جوهر افشان فضاي كمتري نسبت به پرينترهاي ليزري اشغال ميكنند.

پرينترهاي ليزري:

اين پرينترها همانطور كه از نامشان مشخص است از تكنولوژي چاپ ليزري بهره مند هستند و از جوهر استفاده نميكنند.به اين صورت كه هنگامي كه دستور پرينت براي دستگاه ارسال ميشود دستورات پردازش شده و سپس توسط يك لامپ ليزري كوچك كه در داخل پرينتر تعبيه شده به صورت خطي تصاوير و متن ها بر روي درام مستقر در روي كارتريج ارسال ميگردند.

مورد استفاده ي اين دستگاه پرينتر بيشتر در چاپ متون و اسناد براي اداره ها و سازمان هاست و خيلي مناسب چاپ عكس و تصوير نمي باشد.اين پرينترها براي حجم و سرعت بالاي ارائه خروجي طراحي و توليد شده اند و قيمت بالاتري نسبت به مدل هاي جوهر افشان دارند اما  تفاوت پرينترها به گونه ايست كه هزينه ي ثانويه ي آن ها مقرون به صرفه تر ميباشد.البته پرينترهاي سياه و سفيد ليزري از قيمت پايينتري نسبت به پرينترهاي جوهر افشان برخوردارند كه بسته به نوع كار شما ميتواند مورد استفاده واقع شود.

نگاه كلي به تفاوت پرينترها

از تفاوت ها پرينترها ميتوان به صورت خلاصه گفت كه پرينترهاي جوهرافشان بيشتر براي چاپ عكس استفاده ميشود و پرينترهاي ليزري براي متون و اسناد اداري مورد استفاده قرار ميگيرند.اگر مبناي انتخاب شما تنها قيمت پرينترهاي جوهرافشان و ليزري ميباشد.با بوجه ي كم ميتوانيد پرينتر جوهري مخصوص متن هاي سياه و سفيد خريداري كنيد.پرينترهاي جوهرافشان هم براي كاربران خانگي مناسب است اما بايد هزينه هاي ثانويه ي آن را نيز در نظر بگيريد.

 

منبع: نمايندگي تعمير برادر

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۳۷:۰۶ ] [ c-plus ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب