مركز تعميرات تخصصي سخت افزار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 22
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1356
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور

ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور زماني ضروري مي‌گردد كه، لامپ پروژكتور مورد استفاده، به دلايلي چون اتمام عمر مفيد، خرابي شديد و يا هر دليل ديگري تعويض شده است. در اين شرايط نياز است تا شمارشگر ساعت لامپ به عدد صفر برگردانده شود. تنظيم مجدد يا reset كردن تايمر لامپ كار چندان دشواري نيست و با طي مراحلي كوتاه در بخش تنظيمات دستگاه قابل انجام است. نكته موجود در اين ميان، تفاوت انجام تنظيمات در هر برند و مدلي از ويدئو پروژكتور است.

در بخش‌هاي آتي روش ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتورهاي متفاوت شرح داده شده است. ضمن انكه براي اطلاع از شيوه انجام اين كار مي‌توانيد، به دفترچه راهنماي مدل پروژكتور خود مراجعه كنيد. در صورت وجود هر گونه ابهام و اشكال با وجود مطالعه موارد زير و مراجعه به دفترچه راهنماي پروژكتور، مي‌توانيد از طريق راه‌هاي ارتباطي درج شده در وبسايت با كارشناسان نمايندگي تعميرات پروژكتور تماس گرفته و راهنمايي‌هاي لازم را دريافت نماييد.

ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور

آموزش ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور

ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور، همانگونه كه گفته شد، بسته به مدل و نوع دستگاه ممكن است نياز به طي مراحل متفاوتي داشته باشد. در اين بخش برخي از روش‌هاي موجود جهت تنظيم مجدد يا reset كردن تايمر پروژكتور بنكيو، پروژكتور اپسون، پروژكتور NEC، پروژكتور سوني، پروژكتور ال جي، پروژكتور ايسر و در نهايت پروژكتور پاناسونيك آموزش داده شده است. در صورت وجود هر گونه ابهام و اشكال با وجود مطالعه موارد زير و مراجعه به دفترچه راهنماي پروژكتور، مي‌توانيد از طريق بخش تماس با ما با كارشناسان نمايندگي تعميرات ويدئو پروژكتور در ارتباط باشيد و راهنمايي‌هاي لازم را دريافت نماييد.

تنظيم مجدد لامپ پروژكتور بنكيو / BenQ :

براي ريست كردن تايمر لامپ اين پروژكتور، ابتدا دستگاه را روشن كنيد. پس از روشن شدن پروژكتور، دكمه منو را انتخاب كنيد. در منوي دستگاه مراحل SYSTEM SET UP: Advanced> Lamp setting را دنبال نماييد. سپس فلش ▼را فشار دهيد تا گزينه Reset پررنگ شود. پس از پررنگ شدن دكمه ريست، Mode/Enter را بزنيد.

با اين كار علامت هشداري مبني بر اينكه آيا مي خواهيد كه تايمر لامپ را راه اندازي مجدد كنيد يا خير در صفحه ظاهر مي شود. گزينه مورد نظر را انتخاب و Enter را بزنيد. با اين كار ريست تايمر لامپ به عدد صفر انجام مي‌پذيرد. اين مراحل در مدلهاي بنكيو  MX503H/MS507H/TW519/MS517/MX518/MW519/MS517F/MX518F قابل انجام است. (توجه: در صورتي كه لامپ دستگاه جديد نباشد و تايمر لامپ پروژكتور ريست گردد، ممكن است به دستگاه آسيب برسد).

ريست reset كردن تايمر لامپ پروژكتور NEC

به منظور ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور  NEC، مشابه نمونه‌هاي پيشين، ابتدا دكمه Menu را انتخاب نماييد تا منوي پروژكتور باز شود. همانگونه كه در تصوير مشخص است، از تب هاي موجود در بالا، مي‌بايست reset را انتخاب كنيد. پس از اين كار گزينه Clear Lamp Hour را انتخاب كنيد تا كاركرد لامپ پاك گردد. با ريست شدن نشان‌گر ساعات كاركرد لامپ، شاهد خاموش شدن چراغ نشانگر وضعيت خواهيم بود.

ريست كردن لامپ ويدئو پروژكتور nec

ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور ال جي

براي ريست كردن تايمر در تعمير ويدئو پروژكتور ال جي ابتدا لامپ را با رعايت استانداردها و بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه راهنماي پروژكتور، تعويض كنيد. پس از تعويض لامپ، پروژكتور را روشن كنيد. دكمه Menu را فشار داده و پس از باز شدن منو به بخش Lamp Setting برويد. از بين گزينه ها Clear Lamp Hours را انتخاب كنيد. در آخرين مرحله با انتخاب  Yes  دستگاه را ريست كنيد.

ريست كردن تايمر لامپ پروژكتور ايسر

براي ريست كردن تايمر اين برند از پروژكتور ابتدا لامپ را با رعايت استانداردها و بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه راهنماي پروژكتور، تعويض كنيد. پس از تعويض لامپ، پروژكتور را روشن كنيد و دكمه Menu را فشار دهيد. پس از باز شدن منو به بخش Management برويد. در اين بخش گزينه Lamp Hour Reset را انتخاب كنيد و در ادامه براي پاك كردن كاركرد لامپ گزينه Yes را برگزينيد.

ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور اپسون:

براي تنظيم مجدد يا reset كردن تايمر لامپ پروژكتور اپسون ابتدا دكمه Menu را انتخاب كنيد تا منوي پروژكتور براي شما باز گردد. از طريق فلش هاي جهتي‌اي كه مشاهده مي‌كنيد دكمه Reset را انتخاب نماييد. در اين بخش، دو گزينه ديگر نيز براي شما به نمايش درخواهد آمد. با انتخاب Reset lamp life  مي‌توانيد كل زمان كاركرد لامپ را پاك كرده و آن را مجددا روي ساعت تنظيم كنيد. بنابراين هنگام تنظيم لامپ اين مراحل را انجام دهيد. (به تصوير زير دقت نماييد).

ريست كردن تايمر لامپ ويدئو پروژكتور اپسون

ريست reset كردن تايمر لامپ پروژكتور سوني

براي به صفر رساندن كاركرد لامپ در پروژكتور سوني، ابتدا لامپ را با رعايت استانداردها و بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه راهنماي پروژكتور، تعويض كنيد. پس از تعويض لامپ، پروژكتور را روشن كنيد. با روشن شدن پروژكتور دكمه Menu را فشار دهيد و به بخش Lamp Setting برويد. از ميان گزينه‌هاي موجود، مورد Lamp Timer Reset را انتخاب نماييد. پس از مشاهده پيغام، گزينه Yes را انتخاب كنيد تا  ريست كردن تايمر لامپ در ويدئو پروژكتور به سرانجام رسد.

 

منبع: نمايندگي تعميرات ويدئو پروژكتور


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۱۲:۵۰ ] [ c-plus ]

ريست شدن ناگهاني نوت بوك دل

ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل در واقع نشانه‌اي دال بر وجود اشكالي سخت افزاري و يا نرم افزاري در دستگاه است. تشخيص اين مسئله كه اشكال پيش آمده، سخت افزاري يا نرم افزاري است، نياز به بررسي دستگاه و تست عملكرد آن  توسط كارشناسان تعمير نوت بوك دل دارد. براي مثال اگر به لپ تاپ، فشار بيش از اندازه وارد شود، احتمال ريست شدن ناگهاني لپ تاپ بالاست.

كار با برنامه‌هاي سنگين، وجود ايراد در هارد، پردازش‌هاي سنگين توسط دستگاه، خرابي فن لپ تاپ و مواردي از اين دست نيز سبب ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل مي‌شود. در هر حال اگر دستگاه شما نيز در طول روزهاي اخير دچار چنين اشكالي شده است احتمالاً بتوانيد با در نظرگرفتن موارد ذكر شده در بخش‌هاي آتي، دليل اين اشكال را متوجه شويد.

 

 

ريست شدن لپ تاپ دل

علت ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل

در صورت مواجهه با ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل مي‌توانيد علت آنرا با طي دستورالعمل زير كشف نماييد:

 براي اين كار كافي است فايلي كه با پسوند DMP در مسير C:WINDOWSMINIDUMP در سيستمتان ذخيره شده است و يا فايل C:WINDOWSMEMORY.DMP را -در آدرس سايت درج شده در پايين اين پاراگراف- (با كليك روي دكمه BROWSE و سپس UPLOAD DUMP) آپلود نماييد. با اين كار، نتايجي براي شما به نمايش در مي‌آيد كه بررسي آنها علت ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل مشخص مي‌كند. در اين نتايج، نام برنامه مشكل‌ساز يا درايورهاي داراي مشكل سخت افزاري قابل مشاهده است:

HTTP://WWW.OSRONLINE.COM/PAGE.CFM?NAME=ANALYZE

دليل سخت افزاري ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل

وجود برخي دلايل سخت افزاري نيز سبب ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل مي‌گردند. نشانه سخت افزاري بودن اشكال پيش آمده آن است كه سيستم پس از ريست شدن، پيغام خطاي ويندوز را به شما اعلام نكند. برخي از دلايل سخت افزاري‌اي كه ممكن است سبب ريست شدن دستگاه گردند عبارتند از:

 

  • افزايش دما و گرماي بيش از اندازه CPU
  • ضعيف بودن پاور لپ تاپ
  • وجود مشكلي در مادربرد لپ تاپ و يا آسيبي در آن
  • گرم شدن زياد كارت گرافيك و ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل
  • تكان‌هاي سيستم و جابجايي كارت گرافيك

دليل نرم افزاري ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل

يكي از دلايل ريست شدن لپ تاپ دل، در واقع محافظت از خود، در برابر اشكال پيش آمده است. خوشبختانه در ويندوز سازوكاري وجود دارد كه در صورت پيش آمدن يك اشكال، دستگاه را به طور خودكار وادار  RESTARTمي‌كند. در صورتي كه دستگاه ريستارت هم نشود، يك صفحه آبي رنگ توسط سيستم به نمايش درمي‌آيد. برخي از دلايل نرم افزاري پيش آمده در دستگاه كه سبب ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل مي‌گردند عبارتند از:

 

  • عدم نصب صحيح درايورهاي سخت افزاري مانند درايور مادربرد، كارت گرافيك و مودم و …
  • عدم نصب صحيح برخي از برنامه‌ها مثلاً به دليل قطعي برق
  • استفاده دو برنامه از منبعي مشترك در ويندوز به صورت همزمان و ريست شدن ناگهاني لپ تاپ دل
  • وجود و فعاليت برنامه هاي قديمي در ويندوز XP
  • عدم نصب صحيح درايورهاي قديمي مربوط به سخت افزارها در ويندوز
  • بروز اشكال در يك برنامه پس از نصب و يا در پي نصب برنامه هاي ديگر (در اينصورت توصيه مي‌شود برنامه UNINSTALL و مجدداً نصب شود).

عيب يابي و تعمير نوت بوك دل

نخستين مرحله در تعميرات نوت بوك دل عيب يابي صحيح و انتخاب بهترين روش جهت رفع عيوب ايجاد شده در دستگاه است. عيب يابي صحيح و تخصصي دستگاه سبب مي گردد تا كارشناسان، بخشِ مختل دستگاه را شناسايي كرده و از ورود به حوزه هاي نامرتبط خودداري ورزند. مركز تعمير نوت بوك دل در تلاش است تا با همكاري مجموعه‌اي از مهندسان جوان و متخصص و با بكارگيري مجموعه اي از تجهيزات پيشرفته، به تمامي دستگاه‌هاي معيوب، تولد دوباره بخشيده و با افزايش عمر مفيد آن‌ها، لذت استفاده از يك محصولِ با كيفيت را مجدداً به كاربرانشان ارزاني دارد.

تعمير نوت بوك دل در اين مركز دربردارنده تمامي خدمات و تعميراتي است كه ممكن است هر يك از كاربران از نوت بوك هاي دل به آن نياز داشته باشند. اگر چه نوت بوك هاي دل‌ در مدلها و ابعاد متنوعي طراحي و توليد ميگردند ليكن كاربران اين محصول، صرف نظر از مدل دستگاه خويش، مي توانند به تعميرات تخصصي نوت بوك دل مراجعه نمايند و تمامي خدمات تخصصي مرتبط با دستگاه خويش را دريافت كنند.

 

منبع: مركز تعميرات نوت بوك


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۱۷:۰۱ ] [ c-plus ]

متعادل نگه داشتن دماي مك بوك

متعادل نگه داشتن دماي مك بوك موضوع مهمي است كه از سوي تعميركاران واحد تعميرات لپتاپ اپل همواره و هميشه گوشزد مي شود. بي توجهي به اين نكته مهم زمينه ساز پيدايش مشكلات و اختلالاتي خواهد شد كه قطعا براي كاربر خوشايند نيست. به همين دليل در اين فرصت مغتنم تلاش كرده ايم با حمايت هاي تعميركاران واحد تعمير لپ تاپ اپل نكات مهمي را درباره نحوه متعادل نگه داشتن دماي مك بوك يادآوري كنيم. اميدواريم كه براي كاربران عزيزمان مفيد واقع شود. قبل از ورود به بحث يادآوري مي كنيم كه منظور ما در اين مقاله از مك بوك، ” مك بوك پرو” است.

راه هاي متعادل نگه داشتن دماي مك بوك

دلايل زيادي وجود دارند كه مي توانند باعث گرم شدن مك بوك ها شوند. تعميركاران واحد تعمير لپ تاپ اپل مي گويند اگر بتوانيم اين پرسش را كه چگونه دماي مك بوك پرو را متعادل نگه داريم؟ به خوبي پاسخ دهيم؛ به اين معني است كه با روش ها و اصول متعادل نگه داشتن دماي مك بوك به خوبي آشنايي داريم. در ادامه فعلا تنها به 3 عامل موثر در كنترل دماي مك بوك اشاره خواهيم كرد و عوامل بعدي را در مقاله هاي بعد توضيح خواهيم داد.

1.عدم استفاده از گوگل كروم

پيشنهاد اول تعميركاران واحد تعمير لپ تاپ اپل اين است كه براي متعادل نگه داشتن دماي مك بوك تا حد ممكن از گوگل كروم استفاده نكنيد. بايد بدانيد كه كمپاني اپل رسما اعلام كرده است كه برنامه هايي كه خارج از عملكرد اصلي اين دستگاه ها هستند، مي توانند cpu را به مدت طولاني درگير خود كنند. Google Chrome بيشتر از همه cpu مك بوك را اشغال مي كند. اشغال شدن بيش از حد CPU دماي سيستم را بالا مي برد؛ در نتيجه پردازنده مك بوك به مدت طولاني كار مي كند. در اين شرايط فن خنك كننده مك بوك براي از بين بردن گرما و متعادل نگه داشتن دماي مك بوك شروع به كار مي كند.

اگر مي خواهيد بدانيد كه كدام برنامه ها بيشتر از cpuمك بوك استفاده مي كنند. Activity Monitor را باز كنيد و بر روي برگه cpu كليك كنيد. ليستي را مشاهده خواهيد كرد كه تمام اين برنامه ها را نشان مي دهد. اين برنامه ها عبارتند ازGoogle Chrome Helper و Google Chrome. پس بهتر است كروم را كنار بگذاريد و از Safai يا ساير مرورگر ها استفاده كنيد.

2.برگه هاي كمي در مرورگر باز كنيد

تعميركاران واحد تعمير لپ تاپ اپل مي گويند اگر در مرورگر خود برگه هاي كمتر و محدود تري باز كنيد، در متعادل نگه داشتن دماي مك بوك گامي مثبت برداشته ايد. در واقع هرچه برگه بيشتري باز كنيد، منابع بيشتري از cpu براي پردازش اطلاعات درگير مي شود. برگه را يا به طور كامل ببنديد يا آنها را BOOKMAK كنيد؛ با اين كار حجم مصرفي مرورگر از cpu كاهش مي يابد.

3.برنامه ها را همزمان اجرا نكنيد

توصيه بعدي تعميركاران واحد تعمير لپ تاپ اپل اين است كه براي متعادل نگه داشتن دماي مك بوك از اجراي هم زمان برنامه هاي متعدد اجتناب كنيد. زماني كه چندين برنامه را همزمان اجرا مي كنيد مثلا iTunes و Photos، مك‌بوك پرو به شدت درگير شده و داغ مي‌كند.

نكته آموزشي:

مرورگرChrome ابزار مفيد و جالبي به نام Task Manager دارد. اين ابزار ميزان استفاده برگه ها از CPU را نشان مي دهند. براي دسترسي به اين ابزار روي آيكن سه نقطه زير هم كه در سمت راست نوار آدرس كروم قرار دارد، كليك كنيد. سپس از قسمت More Tools گزينه، Task Manager را انتخاب كنيد.

 

منبع: نمايندگي اپل


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۹:۲۹ ] [ c-plus ]

هنگ كردن نوت بوك سوني

هنگ كردن نوت بوك سوني مشكلي است كه كمتر كسي گرفتار آن نشده است. تقريبا همه افرادي كه از لپ تاپ و كامپيوتر استفاده مي كنند حداقل يك بار با هنگ دستگاه خود مواجه شده اند. در اين شرايط يا نتوانسته اند كاري انجام دهند يا اينكه با ترفند هاي مختلف مشكل را به نحوي و شايد حتي موقتي رفع كرده اند؛ اما سوال مهم اينجا پيش مي آيد كه دلاليل اصلي هنگ كردن لپ تاپ سوني به واقع چيست و چرا چنين مشكلي بروز مي كند.

لازم به ذكر است در صورت بروز هر گونه مشكل در لپ تاپ  خود مي توانيد با نمايندگي تعميرات نوت بوك سوني تماس گرفته و مشكل خود را با متخصصين ما در ميان بگذاريد. در ادامه اين مطلب مي خواهيم سير تا پياز هنگ كردن مداوم لپ تاپ را بررسي و شناسايي كنيم.


هنگ كردن لپ تاپ سوني

دلايل اصلي هنگ كردن لپ تاپ سوني

  • عدم سازگاري سخت افزاري لپ تاپ سوني با برنامه ها و نرم افزاري هاي نصب شده
  • نبود آنتي ويروس مناسب و ويروسي شدن سيستم
  • وجود اشكالات سخت افزاري در دستگاه
  • اجراي هم زمان تعداد زيادي از برنامه هاي سنگين و معمولي تا جايي كه به سي پي يو فشار مي آيد
  • كافي نبودن رم لپ تاپ سوني
  • عدم وجود فضاي كافي در هاردديسك لپ تاپ سوني
  • ديفرگ يا يكپارچه سازي ويندوز لپ تاپ سوني(defragment)

تعمير هنگ كردن نوت بوك سوني

  • از End Task  استفاده كنيد

    دكمه هاي Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهيد تا پنجره Task Manager باز شود. گزينه End Task را انتخاب كنيد تا دستگاه از قفل خارج شود و هنگ كردن لپ تاپ سوني به گونه اي حل شود

  • كمي منتظر بمانيد

اجازه دهيد تا دستگاه روند پردازش را انجام دهد. گاهي لپ تاپ سوني فقط كند شده و در حال پردازش يك كار پيچيده است

  • لپ تاپ سوني را به يك مركز تعمير ببريد

از يك مركز تعميرات معتبر و استاندارد كمك بخواهيد.

  • لپ تاپ سوني را ري استارت كنيد

اين روش ساده ترين راه حل است كه اگر هنگ كردن لپ تاپ سوني به دليل پردازش هاي سنگين باشد، معمولا جواب مي دهد.

تعميرات لپ تاپ سوني در دو حوزه نرم افزار و سخت افزار انجام مي شود. هرگاه لپ تاپ سوني شما به هر دليل دچار اختلال و ايراد شد، اصلا جاي نگراني نيست. مي توانيد با مراجعه به تعميرگاه اختصاصي لپ تاپ سوني، صفر تا صد خدمات مربوط به بازسازي و احياي دستگاه خود را دريافت كنيد.

 

منبع: نمايندگي سوني


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۵۸:۱۴ ] [ c-plus ]

نكات مهم در استفاده از لپ تاپ


استفاده از لپ تاپ نكاتي دارد كه رعايت آنها مي تواند موجب بهبود عملكرد اين دستگاه شود. اگر تصور مي كنيد كه با خريد لپ تاپ همه چيز تمام مي شود و ديگر نياز نيست كاري انجام دهيد، پيشنهاد مي دهيم اين مقاله را تا پايان دنبال كنيد. لپ تاپ محصول ظريفي است كه به دليل ساختار ويژه اي كه دارد، بايد در استفاده از آن دقت شود. برخي از عادات غلط كاربران باعث مي شود كه اين محصول زودتر از حد معمول در سراشيبي فرسودگي بيفتد.

 

استفاده از لپ تاپ

نكات استفاده از لپ تاپ

مهم ترين نكاتي كه در هنگام استفاده از لپ تاپ بايد مد نظر داشته باشيد عبارتند از:

به دماي لپ تاپ توجه كنيد

يكي از مهم ترين نكات استفاده از لپ تاپ ، توجه به دماي دستگاه و محيط است. اگر لپ تاپ در فضايي گرم قرار گرفته و داغ شده است، به هيچ عنوان آن را روشن نكنيد. اين كار باعث مي شود كه باتري و قطعات داخلي لپ تاپ گرم شده و مشكلاتي براي اين دستگاه به وجود بيايد. همچنين سعي كنيد در محيط هاي خيلي سرد هم از لپ تاپ استفاده نكنيد. به طور كلي براي استفاده درست از اين محصول، به دماي محيط و دماي لپ تاپ توجه كنيد.


لپ تاپ را از نمايشگر بلند نكنيد

برخي از كاربران وقتي قصد بلند كردن لپ تاپ از روي ميز را دارند، اين دستگاه را از قسمت نمايشگر بلند مي كنند. بايد بدانيد كه اين كار به نمايشگر فشار مي آورد و به مرور موجب بروز مشكل در اين بخش دستگاه خواهد شد.

 

باتري لپ تاپ را جدا نكنيد

يكي از مهم ترين نكات استفاده از لپ تاپ اين است كه در هنگام كار با اين دستگاه، باتري را جدا نكنيد. اين كار باعث ايجاد يك وقف كوچك بين جدا شدن باتري و وصل شدن شارژر مي شود. اين وقفه،  مي تواند به هارد آسيب زده و حتي اطلاعات شما را در معرض خطر حذف شدن قرار دهد.


در هنگام شارژ، لپ تاپ را خاموش كنيد

بهتر است براي شارژ كردن لپ تاپ، اين دستگاه را خاموش كنيد. وقتي لپ تاپ در حالت روشن شارژ مي شود، شارژر بايد هم لپ تاپ را روشن نه دارد و هم باتري را شارژ كند. به اين ترتيب شارژ كمتري به باتري رسيده و اين قطعه داغ مي شود. بديهي است كه افزايش حرارت باتري زمينه ساز بروز مشكلات جدي در لپ تاپ خواهد بود.

لپ تاپ را با دكمه پاور خاموش نكنيد

متاسفانه بسياري از كاربران عادت دارند كه پس از پايان استفاده از لپ تاپ ، اين دستگاه را با دكمه پاور خاموش مي كنند. بهترين روش براي خاموش كردن دستگاه، استفاده از منوي استارت است. وقتي اين فرايند انجام مي شود، ويندوز همه برنامه ها را مي بندد و هارد و رم از كار مي افتند؛ به اين ترتيب لپ تاپ ايسوس براي خاموش شدن آماده مي گردد.

تعميرات نوت بوك ايسوس در كرج شامل مجموعه اقداماتي است كه نمايندگي ايسوس به شكل تخصصي به ساكنين محترم استان البرز ارائه مي دهد. تعمير هريك از محصولات اين شركت در پارتي مجزا انجام شده و تكنسين ها تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء سطح كيفي خدمات به كار مي بندند. تجهيزاتي كه در واحدهاي تعميرات ايسوس مورد استفاده قرار مي گيرد، از پيشرفته ترين نمونه هاي روز دنيا بوده و اين امكان را به تعميركاران مي دهد كه كليه روش هاي موجود را امتحان كنند. كادر فني ناظر بر مراحل تعميرمحصولات، نيروهاي متخصص و دوره ديده اي هستند كه به دليل برخورداري از مهارت و تجربه بالا، قادر به ترميم انواع مشكلات فني محصولات مي باشند. بنابراين اين اطمينان را به شما كاربران عزيز مي دهيم كه مي توانيد محصول خود را مثل روز اول از واحد نمايندگي ايسوس در كرج تحويل بگيريد.


منبع: نمايندگي تعميرات نوت بوك


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۳:۵۸ ] [ c-plus ]

علت سياه شدن صفحه نوت بوك چيست؟

 

رفع مشكل سياه شدن صفحه لپ تاپ تنها بايد توسط متخصصان بررسي و تعمير شود. سوختگي پيكسل ها يكي از رايج ترين عواملي است كه به صورت تك نقطه اي و يا سياهي كلي صفحه نمايش لپ تاپ به وجود مي آيد. در ادامه به بررسي رايج ترين دلايل سياه شدن صفحه لپ تاپ و همچنين مرور راه هايي براي رفع اين مشكل مي پردازيم . مرور اين راه حل ها به شما كمك مي كند تا در صورت رو به رو شدن با اين اختلال به راحتي دستگاه خود را تعمير كنيد.

رايج ترين دلايل سياه شدن صفحه لپ تاپ

سياه شدن صفحه لپ تاپ همان طور كه پيش تر اشاره كرديم به دلايل بسياري رخ مي دهد. باز و بست كردن هاي مداوم لپ تاپ يكي از دلايل قطع شدن كابل هاي داخلي دستگاه است و در نتيجه باعث سياه ماندن صفحه ي نمايشگر لپ تاپ مي شوند. از ديگر دلايلي كه باعث سياه شدن صفحه لب تاب مي شود سوختگي پيكسل ها است كه در دو صورت تك نقطه اي و يا سياهي كامل صفحه رخ مي دهد. در صورتي كه تنها بعضي از نقاط نمايشگر لپ تاپ سياه بود مي توانيد از بروز اين مشكل اطمينان داشته باشيد.


خراب بودن پاور، عدم شارژ لپ تاپ ، اتصالي داشتن صفحه نمايش و … از ديگر دلايل بروز اين اختلال مي باشد. در مواردي نيز مشكل بايوس لپ تاپ منجر به روشتن نشدن صفحه نمايش لپ تاپ مي شود.  در صورتي كه علائمي مثل روشن شدن چراغ كوچك لپ تاپ و سياه ماندن صفحه نمايش را مشاهده كرديد اما سياه شدن صفحه لپ تاپ هم چنان باقي بود و يا اينكه لپ تاپ در مواردي به درستي روشن نشده اما مجددا چند روز بعد بدون مشكل روشن شود مي تواني از مشكل بايوس لپ تاپ اطمينان حاصل كنيد.


راه كارهايي براي رفع مشكل سياه شدن صفحه لپ تاپ

در صورتي كه با مشكل سياه شدن لپ تاپ مواجه شديد بهتر است موارد زير را امتحان كنيد.

  • از اتصالات داخلي و عدم قطعي در كابل هاي متصل كننده ي نمايشگر با كيبورد لپ تاپ اطمينان حاصل كنيد.
  • از شارژ بودن باتري لپ تاپ مطمئن باشيد.
  • تمامي اتصالات جانبي مثل هارد اكسترنال ، موس و… را از دستگاه جدا كنيد و يكي يكي مجددا متصل كنيد. در صورتي كه مشكل در يكي از اين اتصالات باشد در زمان قطع آن ها از دستگاه صفحه نمايش به درستي عمل مي كند.
  • در قسمت Projection تنظيمات نمايشگر لپ تاپ را بررسي كنيد و آن را در حالت هاي مختلف امتحان كنيد.
  • درايور كارت گرافيك را حذف نصب كنيد و مجددا نصب كنيد. در صورتي كه مي خواهيد اين كار را انجام دهيد سيستم را در حالت ايمن بوت كنيد.
  • اگر هيچ يك از راه هاي ذكر شده موثر نبود از متخصصان در نمايندگي تعميرات تخصصي نوت بوك لنوو كمك بگيريد.

منبع: نمايندگي لنوو


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۹:۳۵ ] [ c-plus ]

بلوتوث لپ تاپ hp

بلوتوث لپ تاپ hp يكي از بخش هاي دستگاه است كه وظيفه ارتباط گيري به كمك يك ريز تراشه در يك فركانس مشخص را بر عهده دارد. ممكن است اين ريز تراشه به هر دليلي( نرم افزاري يا سخت افزاري) از كار بيفتد و كارايي لازم را نداشته باشد. در اين شرايط چه بايد كرد و از چه روش هايي براي تعمير بلوتوث لپ تاپ hp بايد وارد عمل شد. در ادامه اين بحث مي خواهيم دو راه حل مفيد براي رفع مشكل اتصال بلوتوث در لپ تاپ اچ پي را بررسي كنيم. اين راه حل ها را به كمك تعميركاران و تكنسين هاي مركز تعمير تخصصي تعمير لپ تاپ اچ پي جمع آوري كرده ايم و در اختيار شما قرار مي دهيم. همراه ما باشيد.

بلوتوث لپ تاپ hp

دلايل كار نكردن بلوتوث لپ تاپ hp

وقتي بلوتوث لپ تاپ hp از كار مي افتد بايد خوش بينانه به موضوع بنگريم و ابتدا از مسير نرم افزاري تمام راه هاي موجود را بررسي كنيم تا بتوانيم مشكل را برطرف سازيم. گاهي ممكن است به دليل در دسترس نبودن درايور سخت‌افزار يا سازگار نبودن درايور با نسخه‌ ويندوز بلوتوث لپ تاپ hp از كار بيفتد؛ اگر با اجراي ترفند هاي نرم افزاري موفق نشديد مشكل بلوتوث را در لپ تاپ اچ پي و در سيستم عامل ويندوز حل كنيد، حتما از يك مركز معتبر تعميرات لپ تاپ اچ پي كمك بخواهيد.

 

دو راه حل كاربردي براي تعمير بلوتوث لپ تاپ hp

آيا بلوتوث لپ تاپ اچ پي در حالت Running است؟

در تعمير بلوتوث لپ تاپ  hp در بخش نرم افزار، اولين سوال اين است: آيا سرويس بلوتوث در حال اجرا است؟ در بسياري از موارد علت اينكه بلوتوث به درستي كار نمي كند اين است كه سرويس پشتيباني بلوتوث در پس زمينه در حال اجرا نيست. براي بررسي اين موضوع دكمه هاي Win + R را هم زمان با هم فشار دهيد در پنجره باز شده، عبارت services.msc را تايپ كرده و دكمه Enter را بزنيد.

در پنجره Services tool ، سرويس Bluetooth Support Service را پيدا كنيد و ببينيد كه آيا در حال اجرا است يا خير؟ اگر اين سرويس در حال اجرا باشد، بايد كلمه Running را در زير قسمت آن ببينيد؛ اگر هم بلوتوث لپ تاپ hp در حال اجرا نيست؛ بر روي آن راست كليك كرده و گزينه Start را انتخاب كنيد .

 

به روز رساني بلوتوث لپ تاپ hp و نصب مجدد درايور بلوتوث

به روز نبودن يا خراب بودن درايور بلوتوث، مي تواند مانع از كاركردن درست و دقيق اين ريز تراشه حساس شود. لذا براي تعمير بلوتوث لپ تاپ hp در اين حالت پيشنهاد مي دهيم كه درايور بلوتوث را مدام از طرف شركت سازنده به روز رساني كنيد.

به راحتي مي توانيد درايور مورد نظرتان را از طريق Device Manager به روز نگاه داشته يا آن را به نسخه قبل باز گردانيد يا حتي آن را حذف كنيد. براي اين كار Device Manager را از طريق منو استارت جستجو و آن را باز كنيد؛ روي قسمت بلوتوث دستگاه راست كليك و گزينه Properties را انتخاب كنيد. به تب “Driver” برويد و با كليك كردن بر روي دكمه هاي مربوط مي توانيد درايور مورد نظرتان را بازگشت به نسخه قبل / حذف يا به روز كنيد.

 

نمايندگي hp در تهران درگاهي امن و ايمن است كه تمام محصولات كمپاني اچ پي را مورد پوشش قرار مي دهد. در اين نمايندگي مي توانيد بهترين و مفيد ترين امكانات و تسهيلات را در اختيار بگيريد و با استفاده از اين امكانات در بخش فروش و تعميرات، هر يك از نياز هاي خود را برطرف سازيد. نمايندگي اچ پي در تهران در رعايت اصول مشتري مداري و در نظر گرفتن حقوق مسلم كاربران از هيچ تلاشي دريغ نمي كند و همراه در تكاپوست تا بتواند هر سطحي از نياز كاربران را برطرف سازد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۳۰:۱۴ ] [ c-plus ]

برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر


يكي از اشكالاتي كه ممكن است كاربران لپ تاپ هاي ايسر و البته ساير لپ تاپ ها با آن مواجه شوند، مشكل برعكس شدن تصوير لپ تاپ به صورت كاملاً ناگهاني و اتفاقي است. اين اتفاق اگر چه بسيار كم اتفاق مي‌افتد، اما در صورت وقوع بسيار كلافه كننده است. با بروز اين اشكال، تصوير صفحه مانيتور لپ تاپ كاملا برعكس شده و چيزي شبيه به تصوير قرار داده شده در بخش زير مي‌گردد. در چنين شرايطي كار كردن با ماوس و نمايشگر لپ تاپ نيز، به دليل برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر بسيار دشوار مي‌شود. چرا كه با بالا بردن موس، حركت نمايشگر برعكس شده و مثلاً رو به پايين مي آيد. برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر زماني ايجاد مي شود كه تنظيمات ويندوز در رابطه با صفحه نمايش درست نباشد و يا ناخواسته و اتفاقي دستكاري شده باشد.


برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر

راه حل مشكل برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر

براي حل مشكل برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر مراحل زير را بر اساس تصوير دنبال كنيد:

در گام نخست مي بايست به كنترل پنل ويندوز خود مراجعه كنيد. (Control Panel). در بخش بالايي كنترل پنل از سمت راست، از بخش View by ، گزينه large icons  را، مطابق تصوير زير انتخاب نماييد. توجه داشته باشيد كه اين گزينه به صورت پيشفرض بر آيكونCategories  تنظيم شده است.

راه حل مشكل برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر

در اين مرحله مي بايست بر روي آيكنDisplay  كليك شود. از انتخاب‌هاي موجود در سمت چپ، گزينه Change display settings  رابرگزينيد. (مطابق تصاوير زير)

>

احتمالاً به صورت اتفاقي از منوي آبشاريOrientation، گزينه سومLandscape flipped  را انتخاب كرده ايد و همين امر سبب گشته تا نمايشگرتان تصاوير را بر عكس نشان مي‌دهد. براي رفع مشل برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر گزينه Landscape را انتخاب و بر روي كليد OK  كليك كنيد. سپس از پيغام نمايش داده شده Keep Changes را كليك كنيد.

نكات مهم در حل مشكل برعكس شدن تصوير لپ تاپ

از آنجا كه با بروز مشكل برعكس شدن تصوير لپ تاپ، امكان جابجايي درست نمايشگر موس وجود ندارد بهتر است به جاي استفاده از موس روش هاي ديگري را امتحان كنيد. (براي مثال با حركت دادن موس به سمت بالا نشانگر به جاي حركت به سمت بالا، به سمت پايين حركت مي كند زيرا صفحه نمايش برعكس شده است) چنانچه كنترل نشانگر موس به دليل برعكس حركت كردن در اين حالت سخت است از كليد هاي تركيبي زير براي سهولت كار استفاده كنيد.

كليد  Win+R يا همان كليد پنجره و R را فشار دهيد و بعد از باز شدن پنجره Run دستور desk.cpl  را تايپ كرده و اينتر بزنيد. خواهيد ديد كه پنجره Screen Resolution يعني همان تصوير بالا براي شما باز خواهد شد. با كليد تركيبي Alt+O  قسمت Orientation  فعال خواهد شد و شما به كمك كليد هاي جهت نما ميتوانيد گزينه Landscape را انتخاب نموده و سپس با زدن دوبار اينتر تنظيمات را به حالت عادي برگردانيد و مشكل برعكس شدن تصوير لپ تاپ ايسر را برطرف نماييد.

نمايندگي رسمي ايسر در كرج با تكيه بر تخصص و مهارت كارشناسان خود، توانسته است در طول سال‌هاي اخير بالاترين سطح كيفي خدمات را در زمينه فروش و خدمات پس از آن به مشتريان و مشتركان ايسر عرضه دارد. چيره‌دستي كارشناسان اين مجموعه در كنار بهره‌مندي از به‌روزترين امكانات تعمير و ابزارآلات ترميم، زمينه‌اي فراهم كرده تا پويايي و كيفيت، دو ويژگي لاينفك خدمات ارائه شده در نمايندگي ايسر گردند. واحد نمايندگي تعميرات نوت بوك ايسر متشكل از پارت هاي متعددي است كه در هر يك از آنها تخصصي ترين خدمات مرتبط با تعمير، بهسازي، ترميم، بازيابي و ارتقاء دستگاه هاي ايسر به به مراجعان گرامي ارائه مي گردد. دارندگان و كاربران تمامي دستگاه هاي اين برند، اعم از موبايل، تبلت، كامپيوتر و … مي توانند با حضور در نمايندگي ايسر در كرج و مراجعه به پارت مرتبط با دستگاه خويش، تخصصي ترين خدمات مورد نياز –اعم از تعميرات سخت افزاري و نرم افزاري- را دريافت نمايند.


منبع: نمايندگي ايسر


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۴:۱۸ ] [ c-plus ]

در اين مقاله برآنيم تا شما كاربران گرامي را در جريان برخي از شايع ترين اشكالات مربوط به رنگ تصوير مانيتور لپ تاپ و شيوه هاي رفع آن ها قرار دهيم. برخي از اشكالات شرح داده شده در اين مقاله عبارتند از: به هم ريختگي تصوير در لپ تاپ، آبي بودن تصوير مانيتور لپ تاپ، آموزش كاليبره كردن و تنظيم رنگ مانيتور و … .


بهترين روش جهت رفع رنگ غيرعادي نمايشگر لپ تاپ

اگرچه كاليبره كردن مانيتور به طور دستي و با اِعمال تغيير در بخش تنظيمات دستگاه امكان‌پذير است، اما روش‌هاي مناسب ديگري نيز رفع مشكل رنگ غيرعادي نمايشگر لپ تاپ وجود دارد. براي مثال در وبسايت‌هايي نظير  TFTCentral پروفايل اختصاصي كاليبره شده براي صدها مدل مانيتور ارائه شده است كه مي‌توان آنها را دانلود و نصب كرد. در صورت تمايل به استفاده از اين وبسايت، مي‌بايست مدل مانيتور خود را در اين وبسايت جستجو كنيد و در صورت نتيجه‌بخش بودن جستجو، پروفايل ICC مربوطه را دانلود و نصب كنيد. دستورالعمل نصب پروفايل به صورت مرحله به مرحله‌ي در پايين همان صفحه قرار دارد.

در ادامه در Control Panel عبارت Color Management را جستجو كرده و پروفايل دانلود شده را از طريق اين برنامه به عنوان پروفايل اصلي نمايشگر تعيين نماييد. با اين كار احتمالا مشكل رنگ غيرعادي نمايشگر لپ تاپ شما رفع گردد. (توجه داشته باشيد پيش از اتمام مراحل، مدل مانيتور شما توسط ويندوز شناخته شود و در صورتي كه درايوري همراه مانيتور باشد آن را نصب كنيد و يا درايور آن را از سايت سازنده دانلود نماييد)

نرم‌افزار تست رنگ، پيكسل و كيفيت مانيتور لپ تاپ

جهت اطمينان از وجود مشكل رنگ غيرعادي نمايشگر لپ تاپ مي‌توانيد از ابزارهاي فوق‌العاده موجود در فضاي اينترنت كه به همين منظور طراحي شده‌اند استفاده نماييد. نرم‌افزار Eizo MonitorTest‌ يكي از همين نرم‌افزارهاست كه  جهت كاليبره كردن و تست مانيتور لپ تاپ طراحي و عرضه شده است. اين برنامه تست نمايشگر فقط با فشار يك دكمه شروع به بهينه‌سازي و كاليبره كردن مانيتور كرده و به صورت خودكار و در ۲۴ مرحله، تمام كارهاي لازم را انجام خواهد.

در صورت استفاده از اين نرم‌افزار بدنيست بدانيد كه با انتخاب گزينه “i” در صفحه اصلي برنامه ميتوان از بين ۲۴ آزمايش مختلف، موارد غيرضروري را غير فعال كرد. نرم‌افزار Eizo MonitorTest‌ يكي از ابزارهاي مناسب موجود جهت رفع تشخيص مشكل وجود رنگ غيرعادي  نمايشگر لپ تاپ است كه كليه سيستم هاي عامل را پشتيباني مي كند.

علت ايجاد خطوط رنگي در نمايشگر لپ تاپ

گاه با روشن شدن لپ تاپ خطوط عمودي آبي رنگي براي كاربر به نمايش در مي آيد كه نمايش اين خطوط، همراه با بوق هاي ممتد است. اين اشكال عموماً با چند بار خاموش و روشن شدن دستگاه رفع مي گردد و كاربر مي تواند به كار با دستگاه ادامه دهد. ليكن علت اين اشكال چيست؟

بروز اين اشكال غالباً به دليل خرابي ها و اشكالاتي است كه در ديوايس گرافيك ايجاد مي گردد. در اين زمان، توجه و دقت به ريپورتهاي صوتي و آناليز اشكالات گرافيكي دستگاه، بسيار راهگشا خواهد بود و ما را در تعيين علت رنگ غيرعادي نمايشگر لپ تاپ ياري خواهد ساخت. در هر صورت شما كاربران گرامي مي توانيد خدمات مرتبط با تعمير و رفع اشكال ايجاد شده در دستگاه را با مراجعه به مركز تعميرات لپ تاپ Samsung مرتفع سازيد.

نمايش خطوط رنگي افقي در صفحه نمايش لپ تاپ

يكي ديگر از اشكالات مرتبط با تصوير لپ تاپ ها، بروز خطوط افقي در مانيتور اين دستگاه است. ظهور خطوط افقي در مانيتور لپ تاپ، يكي از اشكالاتي است كه به ندرت در اين دستگاه ها رخ مي دهد و ممكن است پس از اندك زماني مرتفع گردد، از اين رو بررسي علل آن با مشكلاتي همراه است. علل ايجادكنندۀ اين  اشكال غالباً خرابي CPU و يا چيپست  PCHگزارش شده است كه اين برآورد حاصل آناليز و بررسي لپ تاپهايي است كه دچار اين اشكال بوده‌اند.

اگرچه بررسي و تست چنين دستگاه‌هايي –به دليل نادر بودن اين اتفاق- نسبتاً دشوار است ليكن كارشناسان اين مركز بر اساس تجربه‌هاي پيشين خويش در تعمير مشكل رنگ غيرعادي نمايشگر لپ تاپ، بروز اين اشكال را ناشي از دو مورد مذكور (خرابي CPU و چيپست) مي دانند. كاربراني كه دستگاه آنها دچار اين اشكال گشته است در صورت تكرار مداوم اين ايراد، مي توانند به مركز تعميرات لپ تاپ سامسونگ مراجعه كرده و تخصصي ترين خدمات مرتبط با اين دستگاه را دريافت نمايند.

تعمير نوت بوك سامسونگ در اين مركز به دست كارشناساني انجام مي ‌پذيرد كه با حضور در دوره‌ هاي تخصصي-آموزشي و آناليز لپ تاپ هاي سامسونگ، بر ساختار اين محصول تسلط يافته و قادر به رفع تمامي اشكالات نرم افزاري و سخت افزاري ايجاد شده در آن -از جمله اشكال رنگ غيرعادي نمايشگر لپ تاپ- گشته اند.

نمايندگي تعميرات تخصصي لپ تاپ سامسونگ در اين مركز با بهره‌مندي از ابزارآلاتي انجام مي‌پذيرد كه كارايي آن‌ها در فرآيند تعميرات لپ تاپ سامسونگ از سوي كمپاني سازنده مورد تأييد قرار گرفته است. مركز تعميرات لپ تاپ سامسونگ يكي از مجموعه هاي پيشرو در ارائه خدمات مرتبط با تعمير، بهبود، بهسازي و ارتقاء لپ تاپ هاي سامسونگ است كه تمامي پارامترهاي لازم اين حوزه را پياده ساخته و ارائه دهنده بالاترين سطح كيفي خدمات است


منبع:مركز تعميرات نوت بوك



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۵:۱۶ ] [ c-plus ]

چگونه دماي لپ تاپ خود را كاهش دهيم؟

يكي از مشكلات هميشگي لپ تاپ هاي امروزي، بالا رفتن بيش از اندازه دماي آنها در حين كار است. اين دما گاه به حدي افزايش مي‌يابد كه سبب آسيب به ساير قطعات مي‌گردد. بسياري از لپ تاپ ها در حين كار گرماي بسياري توليد مي‌كنند كه اين گرما در دراز مدت، به كيفيت قطعات لپ تاپ آسيب مي‌رساند. با وجود آنكه توليد گرما توسط قطعات، تا حدي معقول و پذيرفتني است اما افزايش دماي بيش از اندازه توسط لپ تاپ مسئله‌اي است كه مي‌بايست جدي گرفته شود. براي كاهش دماي لپ تاپ روش‌هايي گوناگوني وجود دارد كه استفاده از آنها، بستگي به علت اين پيشامد دارد. به عبارتي ديگر جهت كاهش دماي لپ تاپ، مي‌بايست در وهله نخست، علت اين اتفاق شناسايي و تشخيص داده شود. در بخش‌هاي آتي ضمن شرح برخي از علل افزايش دماي لپ تاپ پاسخگوي اين پرسش نيز خواهيم بود كه «چگونه دماي لپ تاپ خود را كاهش دهيم».

كاهش دماي لپ تاپ

كاهش دماي لپ تاپ

در اين بخش برآنيم تا هشت روش مؤثر جهت كاهش دماي لپ تاپ را با شما كاربران گرامي به اشتراك بگذاريم. در صورت استفاده از روش‌هاي زير و استمرار مشكل دماي بالاي لپ تاپ مي‌توانيد با كارشناسان ما در نمايندگي تعميرات لپ تاپ در تهران تماس بگيريد و تخصصي‌ترين راهنمايي‌ها و مشاوره‌هاي لازم را دريافت نماييد.

  • كاهش ميزان بارگذاري پردازنده:

اين روش يكي از روش‌هاي نرم افزاري موجود جهت كاهش دماي لپ تاپ است. با فعالسازي اين روش در واقع شما مقداري از قدرت پردازنده –مثلا ۱۰ الي ۲۰ درصد از قدرت پردازنده- و به تبع آن گرماي توليد شده توسط پردازنده را كاهش مي‌دهيد. براي كاهش ميزان بارگذاري پردازنده كافي است تا به آدرس Control Panel/Power Option رفته و روي Change Plan Setting كليك نماييد. ابتدا روي Change Advanced Power Setting كليك كنيد سپس در پنجره جديد در قسمت Processor Power Management، گزينه Maximum Processor State را بيابيد. (نكته: توصيه مي‌شود براي شروع قدرت پردازنده را به ۸۰ كاهش دهيد و با استفاده از نرم افزار HW Monitor، دماي پردازنده را در شرايط بارگذاري تست كنيد. در صورتي كه كاهش دماي لپ تاپ، چنانكه بايد و شايد اتفاق نيفتاد و نيازي به قدرت ۸۰ درصدي پردازنده نبود، مي‌توانيد مقدار ديگري مثلاً ۱۰ يا ۲۰ درصد از قدرت پردازنده را مجدداً كاهش دهيد. در نهايت با كليك بر روي OK، تنظيمات را ذخيره كنيد.

  • نرم افزار كنترل سرعت فن:

برخي از كمپاني‌هاي توليد كننده لپ تاپ جهت كنترل سرعت چرخش فن، نرم افزارهاي اختصاصي را طراحي و عرضه مي‌كنند. كاربران اين لپ تاپ ها –كه عموماً لپ تاپ هاي گيمينگ و گران قيمت هستند- مي‌توانند با استفاده از اين نرم‌افزارها سرعت فن را به صورت ثابت، كاهش يا افزايش دهند. در صورتي كه لپ تاپ مورد استفاده شما جزو اين لپ تاپ ها نيست و نرم افزاري اختصاصي جهت كاهش دماي آن ارائه نشده است مي‌توان از نرم افزار هاي ديگري براي اين منظور استفاده كرد. اين نرم افزارها، سرعت چرخش فن را افزايش داده و در نهايت كاهش دماي لپ تاپ را سبب مي‌گردند. نرم افزار Speed Fan براي سيستم عامل ويندوز و SMC Fan Control براي سيستم عامل مك، برخي از نرم افزارهاي موجود جهت كاهش دماي لپ تاپ هستند.

  • پاك كردن گرد و غبار لپ تاپ:

يكي از روش‌هاي مؤثر جهت كاهش دماي لپ تاپ، گردگيري دستگاه و تميز كردن دوره‌اي قطعات آن است. براي اين كار لپ تاپ را خاموش كنيد و با استفاده از يك قوطي هواي فشرده گردوغبار موجود در لپ تاپ را پاك كنيد. به علاوه مي‌توانيد با يك قطعه پنبه نيمه مرطوب هر گونه غبار موجود در لپ تاپ را پاك كنيد. يك راه مطمئن‌تر آن است كه به يكي از مراكز مجاز در حوزه تعمير لپ تاپ مراجعه كنيد و از كارشناس آنها بخواهيد تا جهت كاهش دماي لپ تاپ، فن ها، شكافهاي كارت، درايوهاي CD/DVD و ديگر مناطقي كه مستعد گرد و غبار هستند را تميز كند.

  • به روز رساني بايوس:

يكي از علل افزايش دماي لپ تاپ، وجود اشكالاتي در بايوس اين دستگاه است. از اين رو يكي از توصيه‌هاي كارشناسان تعمير لپ تاپ، بروزرساني بايوس است. البته بروزرساني بايوس تنها در شرايطي توصيه مي‌شود كه مشكل پيش آمده تنها با اين كار –يعني بروزرساني بايوس- مرتفع مي‌شود. جهت تشخيص اين موضوع –ضرورت بروزرساني بايوس- مي‌توانيد از يك كارشناس در حوزه تعمير لپ تاپ كمك بگيريد.

تعويض خمير حرارتي (خمير سيليكون):

پنجمين راهكار توصيه شده توسط كارشناسان جهت كاهش دماي لپ تاپ استفاده از خمير سيليكون است. ميدانيم زماني كه دماي سي پي يو بالاست عملكرد فن پايين آمده و فن لپتاپ بيشتر از هر وقت ديگري به صدا در خواهد آمد. بنابراين بهتر است در زمان اجراي بازي هاي كامپيوتري و يا نرم افزار هاي رندرينگ و گرافيكي مانند فتوشاپ و CAD از خمير سيليكون استفاده كنيد. برخي از كارشناسان استفاده از اين خمير اجباري مي دانند. تعويض چسب يا خمير حرارتي با نمونه با كيفيت، به تنهايي مي‌تواند تاثير ۱۰ تا ۲۰ درجه‌اي را ايجاد كند.

  • كول پد:

تقريباً تمامي كاربران دستگاه‌هاي لپ تاپ مي‌دانند كه يكي از روش هاي موجود جهت كاهش دماي لپ تاپ، استفاده از كول پد است. نكته‌اي كه در اين ميان غالباً مورد غفلت واقع مي‌شود، عدم استفاده از كول پد نامرغوب و بي‌كيفيت است. تنها خريد يك كول پد با كيفيت از برند هاي معتبر است كه مي‌تواند، علاوه بر افزايش طول عمر لپ تاپ، كارايي بالاتري را نيز در اختيار شما قرار مي دهد. توصيه مي‌شود پيش از خريد كول پد ويژگي‌هاي يك كول پد مناسب و عالي را در فضاي اينترنت جستجو كنيد. يك كول پد مناسب مي‌تواند ضمن كاهش دماي لپ تاپ افزايش عمر مفيد دستگاه را در پي داشته باشد.

  • غير فعال كردن حالت PWM فن سيستم خنك كننده:

منظور از غيرفعال كردن حالت PWM، افزايش خودكار سرعت فن است. (غير فعال كردن حالت PWM فن سيستم خنك كننده، تنها در مواردي انجام مي شود كه لپ تاپ شما به دليل حرارت بيش از حد خاموش شود و روش هاي نرم افزاري و سخت افزاري براي كنترل حرارت و كاهش دماي لپ تاپ، مفيد واقع نشود). غيرفعال كردن اين حالت مسئله سبب مي‌گردد تا از لحظه آغاز به كار لپ تاپ، فن با حداكثر سرعت فعاليت كند. بايد توجه داشت كه اين كار در دراز مدت، افزايش نويز و كاهش طول عمر فن را سبب مي‌گردد.

  • تعويض هارد ديسك با SSD :

همانگونه كه مي‌دانيد ذخيره سازي اطلاعات در لپ تاپ ها معمولاً توسط هارد ديسك انجام مي‌شود. نكته موجود در اين ميان آن است كه هارد ديسك ها به دليل ساختار مكانيكي خود و كاركرد دوراني ديسك ها، يكي از عوامل توليد كننده حرارت هستند. اين حرارت در طولاني مدت، سبب افزايش حرارت و بالا رفتن دماي لپ تاپ مي‌شود. از همين روست كه تعويض هارد ديسك با SSDكاهش دماي لپ تاپ را در پي خواهد داشت..

يكي از مراكز مجاز و استاندارد در حوزه تعميرات نوت بوك فوجيتسو، نمايندگي تعميرات نوت بوك فوجيتسو در تهران است. اين مركز با تجهيز فضاي خويش به پيشرفته‌ترين ابزارآلات عيب‌يابي و تعمير در تلاش است تا بالاترين سطح كيفي خدمات را به مشتريان و مراجعان ارائه نمايد. كارشناسان حاضر در نمايندگي مجاز تعمير لپ تاپ با بهره گيري از سال ها تجربه در امر تعميرات سخت افزار و استفاده از بروزترين تجهيزات الكترونيكي، كليه تعميرات سخت افزاري و نرم افزاري انواع لپ تاپ را با قطعات اورجينال و مناسب ترين هزينه به مشتريان عزيز ارائه مي دهند.

 

منبع: نمايندگي فوجيتسو


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۲:۲۸ ] [ c-plus ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب