مركز تعميرات تخصصي سخت افزار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 5
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1339
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تاريخچه ويدئو پروژكتور

ويدئو پروژكتور يا ويدئوفراتاب ، دستگاهي است كه براي نمايش تصاوير انفورماتيك روي يك پرده و يا ديوارسفيد استفاده مي شود. با توجه به پيشرفت تكنولوژي در دهه ي اخير ، مدارس، دانشگاه ها و ديگر ارگان ها به سادگي در آموزش از اين سيستم استفاده مي كنند.

تاريخچه ويدئو پروژكتور به ۲۰ جولاي ۱۸۹۷ برمي گردد. اين محصول حاصل نوآوري هاي فردي به نام «فرانسيس جنكينز» بود. ويدئو پروژكتور مجموعه‌اي از عكسهاي به هم چسبيده را با سرعت يك بيست و چهارم ثانيه نشان مي‌داد.  فرانسيس جنكينز اختراع اين دستگاه را پس از تلاش‌هاي مداوم با حمايت‌هاي مالي شخصي به سرانجام رساند اما حامي مالي وي اين دستگاه را دزديد و آن را به كمپاني عظيمي كه مالك و دارنده‌ي سالن‌هاي تئاتر و سينما بود واگذار كرد و فروخت. شركت خريدار ويدئو پروژكتور اين دستگاه را به سبب شهرت اديسون در ان دوره‌ي زماني، «اديسون ويتاسكوپ» ناميد. اين امر موجب گشت تا مدت‌هاي مديدي اختراع اين دستگاه به اديسون نسبت داده شود. اين امر نتيجه‌ي همان دزدي آشكاري بود كه به دست حامي مالي فرانسيس صورت گرفت.

پيشينه ي استفاده از ويدئو پروژكتور

در بررسي تاريخچه ويدئو پروژكتور سوني مطالعه ي پيشينه ي استفاده از اين محصول مي تواند مفيد باشد. ويدئو پروژكتور يا ديتا پروژكتور دستگاهي‌ است كه در گذشته تنها به‌منظور پخش تصاوير ويديوئي به كارگرفته مي‌شد. اين دستگاه امروزه با نام‌هاي گوناگوني نظير ديتا پروژكتور، پروجكشن، مالتي مديا پروژكتور و گاهي پروژكتور شناخته مي‌شود كه تمامي آن‌ها اشاره به يك دستگاه دارند.

عملكرد ويدئو پروژكتور

ويدئو پروژكتور دستگاهي متشكل از لامپ و لنز (عدسي) است كه تصاوير ورودي خود را از منابع گوناگوني نظير: كامپيوتر، ويدئو، انواع پليرها، دوربين‌هاي فيلم‌برداري و غيره دريافت مي‌نمايد و پس از اِعمال پردازش‌هاي موردنياز آن‌ها را با بزرگنمايي قابل‌توجه‌اي بر روي پرده‌ي نمايش منعكس مي‌كند. بزرگنمايي اعمال شده توسط پروژكتور بستگي به لنز و فاصله دستگاه از پرده نمايش دارد. اين دستگاه در تاريخچه ويدئو پروژكتور عملكرد متفاوتي داشته است.

پيشرفت ديتا پروژكتور

بديهي است با روند رو به رشد علم و تكنولوژي، ديتا پروژكتورها نيز پيشرفت شگرفي را پشت سر گذاشته‌اند تا آنجا كه قادر به برآورده ساختن بسياري از انتظارات كاربران خويش هستند. عدم نياز به تاريك نمودن اتاق يا سالن جلسات، نخستين گام در توسعه‌ي ويديو پروژكتور بود كه با افزايش شدت روشنايي ( و كاهش قيمت در گذر زمان) سبب شد در گستره‌ي بيشتري مورد استفاده قرار گيرد.

 

 

امكانات موجود در ويدئو پروژكتورهاي امروزي:

  •  افزايش رزولوشن قابل نمايش از SVGA تا محدوده UXGA و  HD
  •  امكان اتصال به پورت  HDMI
  •  طراحي و ساخت ويدئو پروژكتورهاي جيبي، هوشمند، سه بعدي و وايرلس
  • ويدئو پروژكتور در گذشته و اكنون
  • توسعه سيگنالهاي ورودي قابل پخش
  •  مجهز شدن به درگاه LAN
  • امكان كنترل از طريق شبكه
  •  امكان اتصال فلش مموري (USB Memory) و كارت‌هاي حافظه

اگرچه با مطالعه ي تاريخچه ويدئو پروژكتور متوجه مي شويم كه اين دستگاه در گذشته دستگاه نسبتاً لوكسي به شمار مي‌آمد كه استفاده از ان منحصر به مراكز خاصي بود اما امروزه وجود آن در بسياري از مراكز آموزشي و … قابل رديابي است؛ براي مثال امروزه كاربرد اين دستگاه در طرح هوشمندسازي مدارس (كلاس هوشمند)،  در امور كاربران شخصي و بازارياب‌ها (ميني پروژكتور) و دفاتر كار و حتي منازل به وفور قابل مشاهده است.

 

 

منبع: نمايندگي تعميرات پروژكتور

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۵:۴۱ ] [ c-plus ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب