مركز تعميرات تخصصي سخت افزار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 26
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1360
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

    اشكالات مربوط به برق ويدئو پروژكتور

 برخي از اشكالاتي كه سبب خاموشي غيرمنتظره و ناگهاني پروژكتور شده و مانع از روشن شدن آن مي‌گردند عبارتند از: اختلالات مربوط به منبع تغذيه، وجود برخي عيوب در بالاست (ballast)، نرم افزار يا سيستم خنك‌كننده و آسيب‌ديدگي برد مدار داخلي. تمامي خدمات تخصصي مرتبط با اين مشكل شامل شناسايي علت اصلي مشكل و تميز كردن كامل هارد براي  رسيدن به كانالهاي خنك‌كننده است كه توسط كارشناسان بخش تعميرات پروژكتور ريكو انجام خواهند گشت.

 
  وجود گرد و غبار، لكه و لكه‌هاي سياه بر روي تصوير پروژكتور

 گردگيري ويدئو پروژكتور مي‌بايست هر شش ماه يكبار انجام پذيرد تا از تجمع گرد و غبار در بخش‌هاي نوري، اپتيكال و ماژول دستگاه و در نتيجه افت عملكرد آن پيشگيري گردد. تجمع گرد و غبار در  بخش‌هاي نوري يا اپتيكال خود را به صورت نقطه يا لكه بر روي تصوير پروژكتور نشان خواهد داد. اگر نقطه ها به صورت سايه و يا رنگ رنگ باشند، بدان معني است كه گرد و غبار بر روي ماژول نشسته و چرخه رنگ در (پروژكتورهاي دي ال پي) يا در صفحات پلاريزه (در پروژكتورهاي ال سي دي) نياز به تميز شدن دارند. در برخي از موارد نادر هم اين عيوب ممكن است ناشي از آسيب ديدن چيپ DLP و يا آسيب ديدگي در منشور (prism assembly) و يا بلوك هاي نوري (optical block) باشد. تمامي خدمات تخصصي مرتبط با اين مشكل در مركز تعميرات پروژكتور ريكو ارائه مي‌گردد.

 

    شكسته شدن بدنه لنز پروژكتور يا قاب پروژكتور

 تعويض اجزاء ظاهري پروژكتور، از جمله تعويض حلقه دور لنز ممكن است به دليل جابجايي نادرست پروژكتور و در نتيجه افتادن دستگاه ضروري گردد. در اين رابطه لنزها تعمير نمي شوند و ترجيحاً تعويض مي گردند.

    عدم شناسايي ورودي توسط ويدئو پروژكتور

 عدم شناسايي ورودي توسط ويدئو پروژكتور نياز به بررسي‌هاي نرم افزاري و سخت‌افزاري هر دو دستگاه دارد. پيش از هرچيز بهتر است ورودي‌هاي ديگر را آزموده و براي مثال جهت اتصال به پورت VGA يا HDMI  كه پيش از اين استفاده نمي‌كرديد، استفاده نماييد. در گام بعد از قرارگيري پروژكتور در حالت نمايشي صحيح مطمئن شويد. گاهي اوقات، ريموت كنترل شكسته شده است و يا دكمه هاي شكسته بر روي پروژكتور مانع تعويض ورودي صحيح  مي شود، بنابراين ورودي ها را هم امتحان كنيد. در نهايت و با امتحان چنين راهكارهايي، در صورت اطمينان از وجود مشكلات سخت افزاري يا نرم افزاري در ورودي‌هاي پروژكتور، اين احتمال وجود دارد كه برد رابط (interface board) نياز به تعويض داشته باشد. تمامي خدمات تخصصي مرتبط با اين مشكل در مركز تعميرات ويدئو پروژكتور ارائه مي‌گردد.

   سياهي بخشي از تصوير پروژكتور و يا نبود بخشي از تصوير  

 در صورتي كه از يك ويدئو پروژكتور DLP استفاده مي‌كنيد و در تصوير دريافتي از اين دستگاه بخش‌هايي به صورت سياه به نمايش درمي‌آيد، اين اشكال احتمالاً به دليل وجود يك تراشه شكسته شده DLP است كه چنين اختلالي را مي‌توان با تعويض آن، رفع و برطرف نمود. از سويي ديگر در تمامي پروژكتورها اين اشكال مي‌تواند در نتيجه آسيب منشور و يا بلوك هاي نوري باشد. بررسي‌هاي كارشناسي و  تمامي خدمات تخصصي مرتبط با اين مشكل در مركز تعميرات پروژكتور ارائه مي‌گردد.

تغيير رنگ تصوير پروژكتور

 

در شرايطي كه پروژكتور در تمام تصوير و يا بخشي از آن، نمايشگر سايه رنگ‌هاي زرد، قرمز، بنفش يا آبي باشد، مي‌توان نتيجه گرفت كه دستگاه نياز به يك سرويس كامل دارد. تغيير رنگ تصوير بيانگر وجود اشكال در چرخه رنگ پروژكتورهاي DLP  يا صفحات پلاريزه در پروژكتورهاي LCD است. در وضعيتي كه تغيير رنگ در پروژكتورهاي ال سي دي (LCD) به تازگي ظاهر شده باشد، مي‌توان با تميز كردن، كار كردن و كاليبره مجدد ماژول رنگ اين اشكال را برطرف ساخت. توجه داشته باشيد كه در صورت تأخير در اين كار، تعويض صفحات پلاريزه يا  منشور (prism assembly)كه هزينه بالايي دارد، ضروري خواهد گشت. بنابراين در اولين فرصت نسبت به تعمير و سرويس آن اقدام نماييد. تمامي خدمات تخصصي مرتبط با اين اشكال در بخش تعميرات پروژكتور ارائه مي‌گردد.

چشمك زدن چراغ پروژكتور

 چشمك زدن چراغ پروژكتور با توجه به ساخت و مدل پروژكتور، مي‌تواند نشانه‌اي دال بر يكي از موارد زير باشد: لزوم تعويض لامپ، گرم شدن بيش از اندازه پروژكتور، لزوم تميز شدن دستگاه و … . در صورتي كه چراغ اعلان همراه با مشكلات پاور دستگاه باشد ممكن است نشان دهنده مسائل مهم‌تري نظير خرابي  مادر برد، خرابي بالاست و يا ضرورت تعويض فن باشد. بررسي‌هاي كارشناسي و  تمامي خدمات تخصصي مرتبط با اين مشكل در مركز تعميرات ويدئو پروژكتور ارائه مي‌گردد.

 

منبع: نمايندگي تعميرات ويدئو پروژكتور

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۸:۲۸ ] [ c-plus ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب